Varapuheenjohtajaksi valittiin Kimmo Palonen, Matti Harjuniemi jatkaa puheenjohtajana

Rakennusliiton 24. liittokokous suoritti henkilövalinnat sunnuntaina. Liiton puheenjohtajana jatkaa Matti Harjuniemi, 60. Harjuniemellä ei ollut vastaehdokasta.

Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin neuvottelupäällikkö Kimmo Palonen, 50. Hän voitti äänestyksessä oppilaitostiedottaja Niko Seppäsen äänin 152 – 32.

Rakennusliiton hallitus ja valtuusto 26.5.2019 alkaen

Liittokokous teki kaksi kannanottoa. Rakennusliitto vaatii pelastusohjelmaa toisen asteen ammatilliseen koulutukseen. Toinen kannanotto käsittelee rakentajien työssäjaksamisen parantamista.

Rakennusliitto teki myös merkittävän avauksen rakentajien hyvinvoinnin parantamiseksi. Liitto perustaa Rakentajien vakuutuskassan, johon liittyvät jäsenet saavat mm. terveystarkastuksen ja hammaslääkäripalvelut.

Liittokokouksen kannanotot:

Rakentajien työssä jaksamista parannettava

Rakennusliitto vaatii ammatillisen koulutuksen pelastusohjelmaa

Työtä ja turvaa -liittokokousasiakirja hyväksyttiin kokouksessa sunnuntaina 26.5.2019.

Liittokokous päätti perustaa Rakennusalan vakuutuskassan

Liiton uusi varapuheenjohtaja Kimmo Palonen sekä liiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi.

Kuvat: Kimmo Brandt