Järjestökoulutus

Järjestökoulutus on tarkoitettu liiton järjestöorganisaatiossa toimiville ja siitä kiinnostuneille jäsenille.

Rakennusliitto järjestää myös urakkakoulutuksia jäsenistölle. Näistä saat tietoa oman alueesi palvelupisteestä.

Vaikuttajat

Liiton keskeisin järjestökoulutus on Vaikuttajat-opinto-ohjelma. Sen tavoitteena on vahvistaa aktiivisten jäsenten taitoja ja samalla parantaa Rakennusliiton edunvalvonnallista otetta niin työmaa-, osasto- kuin muillakin organisaatiotasoilla.

Koulutus kestää vuoden ja siinä on viisi kahden päivän lähijaksoa sekä verkossa tapahtuvaa opiskelua ja tapaamisia. Teemoina ovat vaikuttaminen Rakennusliitossa, työpaikalla ja yhteiskunnallisesti. Lähijaksojen aikana tutkitaan työelämää ja määritellään hyviä käytäntöjä työpaikoille sekä mietitään rakentamisen roolia yhteiskunnallisena ilmiönä.

Koulutuksen aikana syvennetään kirjoittamistaitoja muun muassa blogien, mielipidekirjoitusten ja twiittien avulla. Koulutuksessa treenataan myös esiintymistä ja puhetaitoa. Vaikuttajakoulutus päättyy opintomatkaan.

Toimihenkilö­koulutus

Koulutusta osastojen puheenjohtajille ja sihteereille järjestetään pääasiassa verkossa. Taloudenhoitajien koulutukseen voi hakea liiton kautta esimerkiksi Murikka-opistoon.