Ammattiosastojen tapahtumat

Kokoonnutaan terveysturvallisesti

Rakennusliitto kehottaa kaikkia jäsenyhdistyksiään noudattamaan viranomaisten koronaohjeistuksia kokousten suhteen. Rajoitukset ja kiellot vaihtelevat eri puolella Suomea koronatilanteen mukaisesti. Tarkista siis osastosi toimihenkilöiltä järjestetäänkö kokous, vaikka kokousilmoitus olisikin julkaistu!

Tällä sivulla julkaistavat ilmoitukset toimitetaan osoitteeseen: ilmoitukset@rakennusliitto.fi

Ilmoitus julkaistaan vain netissä, ellei sitä erikseen ole pyydetty laittamaan painettavaan Rakentaja-lehteen. Verkossa julkaistavat rivi-ilmoitukset ovat maksuttomia. Rakentaja-lehdessä julkaistavan laatikkoilmoituksen hinta on 2 €/palstamillimetri. Ilmoitukset ovat aina kahdella palstalla.

Etkö tiedä omaa ammatti­osastoasi?

Ammattiosastosi numero näkyy jäsenkortissa. Voit tiedustella ammattiosastojen yhteystietoja liiton palvelupisteistä.

Ammatti­osastojen kokoukset

Kevätkokous

Viimeistään maaliskuun viimeisenä päivänä pidettävässä osaston kevätkokouksessa:
a) käsitellään hallituksen laatima toiminta- ja tilikertomus edelliseltä kalenterivuodelta;
b) käsitellään toiminnantarkastajan lausunto;
c) päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä;
d) päätetään mahdollisista muista esille tulevista asioista.

Syyskokous

Lokakuun 15. ja joulukuun 15. päivän välisenä aikana pidettävässä syyskokouksessa:
a) päätetään niistä perusteista, joiden mukaan osaston toimihenkilöiden kulut korvataan;
b) päätetään toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta seuraavalle vuodelle;
c) valitaan toiminnantarkastaja ja hänelle varahenkilö;
d) valitaan puheenjohtaja ja hallituksen varsinaiset jäsenet henkilökohtaisine varajäsenineen;
e) valitaan edustajat henkilökohtaisine varaedustajineen aluejärjestön edustajakokoukseen;
f) valitaan tarpeelliset toimikunnat ja jaostot sekä tarvittaessa osaston luottamusmies ja hänen varamiehensä;
g) päätetään kokouksen koollekutsumistavasta;
h) asetetaan ehdokkaat aluejärjestön hallituksen jäseniksi;
i) käsitellään muut mahdolliset asiat.

Kokousten mallityöjärjestykset ja tietoa toimihenkilövalinnoista ja niistä ilmoittamisesta

Osastojen tapahtumat

Os. 001, Helsingin kirvesmiehet

Kirveskerho 55:n perinteinen joululounas ti 13.12. klo 12, ravintola Cavernassa Yliopistokatu 5, Helsinki. Avec mukaan. Ilmoittautumiset viimeistään pe 2.12., Pentti Nurminen p. 040 542 5232, pentti.nurminen@pp3.inet.fi.
Kirveskerho 55 kokoontuu joka kuukauden toinen tiistai klo 11 Kannelmäessä, Purpuripolku 7–9, Helsinki. Kerhon puheenjohtaja Matti Piirainen p.050 597 0911, sihteeri Ahti Siipilehto p. 040 585 5588, taloudenhoitaja Pentti Nurminen p. 040 542 5232.

Os. 010, Tampere

Yleinen kokous ke 18.1.2023 klo 16.30, osaston tilat, Sorinkatu 4 A, Tampere. Esillä Vilppulan Maja -nimisen kiinteistön myynnistä päättäminen. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Os. 042, Hyvinkää

Syyskokous pe 16.12. klo 17, Ravintola Harlekiinin Sky-kabinetti, Kauppatori 1, Hyvinkää. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2023), ehdokkaiden asettaminen Rakennusliiton 25. liittokokousvaaleihin. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Ruokatarjoilu. Pyyhkeet mukaan. Tervetuloa!

Os. 079, Porvoo

Syyskokous su 18.12. klo 12, osaston toimisto, Sibeliuksenbulevardi 36, Porvoo. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2023) sekä muut esille tulevat asiat. Tervetuloa!

Os. 086, Kokkola

Pikkujoulut la 17.12. klo 19, Snellmankoti, Rantakatu 27, Kokkola. Tarjolla perinteinen jouluruoka. Tanssimusiikista vastaa Jouni Rieskaniemi ja Sonet-yhtye. Omavastuu jäsen 5 € ja avec 15 €. Maksu viimeistään su 11.12. osaston tilille FI37 5162 0020 2679 21, viestikenttään oma ja seuralaisen nimi. Tervetuloa!

Os. 088, Vaasan seudun rakentajat

Pikkujoulut pe 2.12. klo 18, Alvar Congress Center sauna, Birra pub, Virtaviiva 8 F, Vaasa. www.aadomus.fi/pub yksityinen tilausravintola saunatiloineen, pikkujouluiltaan kuuluu ruokailu sekä sauna ja ravintolatilojen käyttö. Ilmoittautumiset s-postilla: vaasanseudunrakentajat@gmail.com tai tekstarilla Toni p. 050 576 4308.

Os. 185, Toholampi

Syyskokous ja jouluruokailu la 10.12. klo 16., Kievari Sillankorva, Koskelantie 2, Toholampi. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2023) sekä muut esille tulevat asiat. Ilmoittautumiset viimeistään ke 7.12. whatsapp-viestillä, tekstiviestillä tai soittamalla: Janne Rantanikunen p. 050 079 8750. Tervetuloa!

Os. 390, Helsingin putkimiehet ja -eristäjät

Syyskokous la 3.12. klo 9, osastojen Tiimitupa, Viides Linja 3, Helsinki. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2023) sekä muut esille tulevat asiat. Tilannekatsaus. Tarjolla pikkupurtavaa. Kokouksen yhteydessä jaetaan pikkujouluristeilyn liput ilmoittautuneille.
Hallitus
Nuuskakerhon syyskauden kokoukset torstaisin klo 11, osaston toimitilat, Viides linja 3, Helsinki. Seuraavasti: 1.12., 15.12. Tervetuloa uudet ja vanhat osastomme eläkeläisjäsenet veteraanitoimintaan.

Os. 553, Luoteis-Pirkanmaa

Syyskokous la 3.12. klo 13, St1 Ikaalinen, Kolmostie 670, Ikaalinen. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022) sekä muut esille tulevat asiat. Kokouksen jälkeen ruokatarjoilu. Tervetuloa!
Hallitus kokoontuu klo 12.

Os. 601, Helsingin muurarit

Muurarien talvipäivät 11.–12.2.2023, Hotelli Vantaa Sokos Hotels, Hertaksentie 2, Vantaa. Aloitamme la 11.2. klo 8–10 aamupalalla sekä jaamme talvipäivien ohjelman. Ilmoittautumiset viimeistään pe 20.1.2023, Aki Vehkalampi p.040 734 6577.

Veteraanitoiminta

Hämeenlinnan rakentajaveteraanit

Vuoden 2023 kokoukset kerran kuukaudessa klo 13, Birger Jaarlin katu 12, Hämeenlinna. Seuraavasti: 18.1., 15.2., 15.3., 19.4., 17.5., 20.9., 18.10., 15.11. Tervetuloa!

Keski-Suomen rakentajaveteraanit

Pikkujoulut ti 13.12. klo 14, Safkamestarit, Alasinkatu 1–3, Seppälä, Gummerus-talon alakerta. Ruokailun hinta 2 €/hlö, myös avec. Paikkoja varattu 50 hengelle. Ilmoittautumiset viimeistään ma 5.12., Kaarlo p. 050 542 7290 tai Raimo p 040 768 8811. Tervetuloa!

Lappeenrannan rakentajaveteraanit

Veteraanien tapaamiset joka kuukauden toinen keskiviikko klo 10 Työväentalolla, Suonionkatu 12. Lappeenranta. Tervetuloa!

Turun rakentajaveteraanit

Veteraanien joulukuun kokous ma 12.12. klo 10, Turun palvelupisteen tilat, Uudenmaankatu 6a, Turku. Tilaisuudessa kahvi- ja pullatarjoilu.
Vuoden 2023 kokoukset tammi–toukokuun aikana aina, joka kuukauden toinen maanantai klo 10, Turun palvelupisteen tilat, Uudenmaankatu 6a, Turku. Tilaisuudessa kahvi- ja pullatarjoilu.
Perinteinen rakennusalojen työntekijäsäätiön risteily 12.–13.1.2023 Vikingin uusimmalla laivalla Gloryllä. Laiva lähtee to 12.1.2023 klo 8.45. Kokoontuminen klo 8 terminaaliin. Matkan hinta on 50 €/hlö kahden hengen hytissä merinäköalalla. Hintaan sisältyy aamiainen, kokoustilojen tarjoilut ja buffet-ruokailu. Mukana risteilyllä Rakennusliiton järjestöpäällikkö Tiina Nurmi-Kokko. Ilmoittautumiset viimeistään pe 2.12., Reijo Palmgren p. +358 4154 37141 tai Sirpa Ruisniemi puh. +3585 0078 1445 tai sirpa.ruisniemi@dnainternet.net. Tervetuloa!