Ammattiosastojen tapahtumat - Rakennusliitto

Ammattiosastojen tapahtumat

Vuoden 2021 kevät- ja syyskokous mahdollista yhdistää!

Jos kevätkokous on vielä pitämättä, niin helpointa on nyt syyskokouksessa käsitellä myös kevätkokousten asioita. Näitä ovat tilinpäätös, toiminnantarkastajien lausunto ja vastuuvapaudesta päättäminen.

Osastojen syyskokoukset pidetään aikavälillä 15.10.–15.12. Koska keväällä ylimääräinen liittokokous teki sääntömuutoksia, osastojen on käsiteltävä myös ne nyt syksyllä.
Ammattiosaston säännöt tulee vahvistaa kokouksessa ennen toimintasuunnitelman ja talousarvion käsittelyä. Patentti- ja rekisterihallitus on ennakkotarkastanut osaston mallisäännöt

Tällä sivulla julkaistavat ilmoitukset toimitetaan osoitteeseen: ilmoitukset@rakennusliitto.fi

Ilmoitus julkaistaan vain netissä, ellei sitä erikseen ole pyydetty laittamaan painettavaan Rakentaja-lehteen. Verkossa julkaistavat rivi-ilmoitukset ovat maksuttomia. Rakentaja-lehdessä julkaistavan laatikkoilmoituksen hinta on 2 €/palstamillimetri. Ilmoitukset ovat aina kahdella palstalla.

Etkö tiedä omaa ammatti­osastoasi?

Ammattiosastosi numero näkyy jäsenkortissa. Voit tiedustella ammattiosastojen yhteystietoja liiton palvelupisteistä.

Ammatti­osastojen kokoukset

Kevätkokoukset

Viimeistään maaliskuun viimeisenä päivänä pidettävässä osaston kevätkokouksessa:
a) käsitellään hallituksen laatima toiminta- ja tilikertomus edelliseltä kalenterivuodelta;
b) käsitellään toiminnantarkastajan lausunto;
c) päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä;
d) päätetään mahdollisista muista esille tulevista asioista.

Syyskokoukset

Lokakuun 15. ja joulukuun 15. päivän välisenä aikana pidettävässä syyskokouksessa:
a) päätetään niistä perusteista, joiden mukaan osaston toimihenkilöiden kulut korvataan;
b) päätetään toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta seuraavalle vuodelle;
c) valitaan toiminnantarkastaja ja hänelle varahenkilö;
d) valitaan puheenjohtaja ja hallituksen varsinaiset jäsenet henkilökohtaisine varajäsenineen;
e) valitaan edustajat henkilökohtaisine varaedustajineen aluejärjestön edustajakokoukseen;
f) valitaan tarpeelliset toimikunnat ja jaostot sekä tarvittaessa osaston luottamusmies ja hänen varamiehensä;
g) käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti;
h) päätetään kokouksen koollekutsumistavasta;
i) asetetaan ehdokkaat aluejärjestön hallituksen jäseniksi;
j) käsitellään muut mahdolliset asiat.

Kokousten mallityöjärjestykset ja tietoa toimihenkilövalinnoista ja niistä ilmoittamisesta

Osastojen tapahtumat

Lahden osastot: 066, 177, 405

Osastojen yhteiset kevät- ja syyskokoukset to 30.9. klo 18, Ravintola Koti, Salpausselänkatu 7, Lahti. Messuhallin 2 krs. pääovesta vasemmalle. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Kokous aloitetaan ruokailulla klo 17.30. Tervetuloa!
Hallitukset

Os. 002, Helsingin maalarit

Veteraanien Mutlarikerho kokoontuu jälleen ke 13.10. klo 13, osastojen Tiimitupa, Viides linja 3, Helsinki. Tervetuloa kahville veteraanit!

Os. 005, Helsingin sementtimiehet

Syyskokous la 13.11. klo 13, osaston sihteerin koti, Kyynäröntie 307, Mäntsälä. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat.
—–

Os. 015, Turun kirvesmiehet

Yhdistetty kevät- ja syyskokous ke 20.10. klo 18, Turun palvelupiste, Uudenmaankatu 6a, Turku. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Os. 034, Imatra

Yhdistetty kevät- ja syyskokouksen ma 15.11. klo 18, Ay-talo, alakerran kokoustilat, Olavinkatu 17, Imatra. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat.

Os. 039, Helsingin matto- ja parkettimiehet

Kuukausikokous ti 28.9. klo 16, ammattiosastojen Tiimitupa, Viides linja 3, Helsinki. Käsitellään esille tulevat asiat. Kahvitarjoilu.

Os. 041, Seinäjoki

Kuukausikokoukset keskiviikkoisin klo 19, osaston toimisto, Vapaudentie 32–34 B, Seinäjoki. Käsitellään esille tulevat asiat.
Syksyn kokoukset seuraavasti: 13.10.
Syyskokous pe 12.11. klo 19, Vapaudentie 32–34 B, Seinäjoki. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat.

Os. 043, Pori

Syyskokous pe 12.11. klo 18, Porin Miittinki, kokoustilat, Pohjoispuisto 4, Pori. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Ruokailun vuoksi ilmoittautumiset viimeistään pe 1.10., pj. Timo Fagerdahl p. 040 411 8305.

Os. 079, Porvoo

Opastettu kiertokävely vanhassa Porvoossa la 2.10. Lähtö klo 12 Hotelli Runon edestä. Ilmoittautumiset p.040 093 6248.

Os. 088, Vaasan seudun rakentajat

Työehtosopimusten tavoiteasettelu ma 4.10. klo 18, Vaasan palvelupiste, pitkäkatu 43, Vaasa. Kokoonnumme käsittelemään ja käymään läpi jäsenten tes-kehitysehdotuksia sekä mennään pizzalle. Kaikki työelämässä olevat jäsenet tervetulleita ammattialasta riippumatta!

Os. 094, Turun betonituote

Syyskokous pe 5.11. klo 18, Turun palvelupisteen kokoustilat, Uudenmaankatu 6a, Turku. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Tilannekatsaus. Tarjolla pikkupurtavaa.
Hallitus kokoontuu klo 17.30.

Os.151, Orivesi

Syyskokous la 13.11. klo 10, kahvila Hella, Aihtiantie 9, Orivesi. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Tervetuloa!

Os. 342, Jyväskylän kirvesmiehet

Syyskokous 2020 ja Kevätkokous 2021 ti 12.10. klo 17, Jyväskylän palvelupisteen kokoustilat, Yrjönkatu 30, Jyväskylä. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2021) sekä muut esille tulevat asiat. Tervetuloa!

Os. 349, Matinkylä

Yleinen kokous ma 4.10. klo 18, Matinkylän Pirtti, Keskipäi-vänkuja 4, Espoo. Esillä osaston toiminnan lakkauttaminen ja siirtyminen Rakennusliiton os. 003, Helsinkiin.

Os. 390, Helsingin putkimiehet ja -eristäjät

Nuuskakerhon syyskauden kokoukset torstaisin klo 11, osaston toimitilat, Viides linja 3, Helsinki. Seuraavasti: 7.10., 21.10., 4.11., 18.11., 2.12., 16.12.
Tervetuloa joukolla mukaan päättämään tulevasta toiminnasta!

Os. 391, Turun putkimiehet ja -eristäjät

Kevätkokous to 30.9. klo 17, Turun palvelupiste, Uudenmaankatu 6 a, Turku. Esillä sääntöjen määräämät asiat sekä muut esille tulevat asiat.

Os. 392 Tampereen putkimiehet ja -eristäjät

Tessi tutuksi sekä urakanmittauskurssi la 25.9. klo 9–16, os. 10:n tilat, Sorinkatu 4, katutaso, Tampere. Ohjelma: klo 9–12 käsitellään Talotekniikka-alan tessin tekstipuolen asiat kokonaisuudessaan, klo 13–16 putken urakanlaskentakurssi halukkaille. Käytössä on 10 läppäriä, joten omaa konetta ei välttämättä tarvitse tuoda. Molemmalle kurssille mahtuu 9 ensimmäistä mukaan. Vetäjänä toimii sopimusalavastaava Niko Räsänen. Kurssilla tarjotaan kahvit ja lounas. Ilmoittautumiset viimeistään pe 17.9. Pasi Anttila. p. 040 040 9543, mieluiten tekstiviestillä. Tervetuloa!

Os. 404, Porin putkimiehet ja -eristäjät

Syyskokous to 25.11. klo 18, Porin palvelupiste, Liisankatu 18, Pori. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat. Tervetuloa!

Os. 416, Virrat

Syyskokous to 18.11. klo 18, Työväentalo, Mäkitie 18, Virrat. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat.

Os. 459, Vantaa

Syyskokous pe 12.11. klo 18, Puistokulma, Talkootie 4, Vantaa.Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat (pikkujoulut 2022). Jouluruokatarjoilu. Tervetuloa!

Os. 468, Mäntsälä

Kevätkokous to 7.10. klo 18, Shell Mäntäsälä Pohjoinen. Esillä sääntöjen määräämät asiat sekä muut esille tulevat asiat (pikkujoulut). Kahvitarjoilu. Kokoukseen on myös etäosallistumismahdollisuus, linkki tulee kokoukseen tekstiviestillä.

Os. 475, Nilsiä

Syyskokous la 13.11. klo 13, Mantun talo, Vesitornintie 1, Nilsiä. Esillä sääntöjen määräämät asiat (toimihenkilövalinnat vuodelle 2022), käsitellään osaston sääntöjen muuttamista Rakennusliiton ylimääräisessä liittokokouksessa hyväksyttyjen ammattiosaston mallisääntöjen mukaisesti. Lisäksi muut esille tulevat asiat.

Alueellisten rakentaja­veteraanien tapahtumat

Hämeenlinnan rakentajaveteraanit

Veteraanien kokoukset koronatilanteen mukaan keskiviikkoisin klo 13–15, Birger Jaarlin katu 12, Hämeenlinna.
Seuraavasti: 20.10., 17.11.
Kahvitarjoilut. Tervetuloa!

Turun rakentajaveteraanit

Syksyn kokoukset joka kuukauden toinen maanantai klo 10, Turun palvelupiste, Uudenmaankatu 6a, Turku. Tervetuloa!