Vakuutukset

Rakennusliiton jäsenet on vakuutettu tapaturmavakuutuksella ja tapahtumiin osallistuessaan järjestövakuutuksella. Liiton jäsenenä saat alennusta myös muista vakuutusyhtiö Turvan vakuutusmaksuista.

Lisätiedot ja vakuutusehdot Turvan verkkosivuilla: turva.fi/rakennusliitto

Vapaa-ajan tapaturma­vakuutus

Työelämän käytettävissä olevat jäsenet (työssäkäyvät, työttömät) on vakuutettu vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella vakuutusyhtiö Turvassa. Vakuutuksesta korvataan tapaturman hoitokuluja. Vakuutukseen sisältyy myös pysyvän haitan korvaus ja kuolemantapauskorvaus. Vakuutus on voimassa Suomessa.

Ensikäynnistä saat suorakorvauksen: Tapaturmaan liittyvä ensimmäinen hoitolaitoskäynti Pihlajalinnan hoitolaitoksissa sujuu Rakennusliiton jäseneltä omaa rahaa käyttämättä aina 500 euroon asti ilman omavastuuta, jos kuulut liiton vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen piiriin. Näytät vain Rakennusliiton suorakorvauskorttia, joka löytyy TaskuTurva-sovelluksesta. Mahdollisia isompia jatkotutkimuksia varten sinun on mahdollista saada maksusitoumus.

TaskuTurva sujuvoittaa asiointiasi

Puhelimeen ladattavan TaskuTurva-sovelluksen suorakorvauskortti sujuvoittaa asiointia tapaturman sattuessa. Rakennusliiton jäsenenä sinun on helppo tarkistaa liittosi tarjoaman vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen sisältö TaskuTurva-sovelluksesta. TaskuTurvan voit ladata puhelimesi sovelluskaupan kautta. Henkilötietosi on suojattu, joten TaskuTurvaan kirjautumiseen tarvitset pankkitunnisteet.

Toimintaohjeet tapaturman sattuessa:

1. Avaa TaskuTurva
2. Löydät linkin Pihlajalinnan sivuille ja ajanvaraukseen
3. Näytä Pihlajalinnassa TaskuTurvan suorakorvauskorttia
4. Hoitolaitos laskuttaa Turvaa

Vakuutusyhtiö Turvan yhteistyökumppanina toimii Pihlajalinna, joka on 95 prosenttisesti suomalaisomisteinen yhtiö. TaskuTurvan kautta löydät kätevästi lähimmän Pihlajalinnan hoitolaitoksen.

Jos et ole ladannut TaskuTurvaa tai asioit jossain muualla kuin Pihlajalinnassa, hoituu korvausasia kuten aiemminkin eli maksat maksun ensin itse ja haet korvausta Turvasta verkkopalvelussa tai puhelimitse.

Järjestövakuutus

Kaikki Rakennusliiton jäsenet on vakuutettu järjestövakuutuksella, kun he osallistuvat liiton tai ammattiosaston tapahtumaan tai tilaisuuteen.

Etuja ja alennuksia vakuutuksista

Kaikki Rakennusliiton jäsenet saavat alennusta henkilökohtaisista, vapaaehtoisista vakuutuksistaan Turvassa. Lisäksi Turva tarjoaa muita etuja liiton jäsenille.

Tutustu tarkemmin etuihin ja alennuksiin sekä Turvan laajaan vakuutustarjontaan