Päivitä tietosi 31.1. mennessä eAsioinnissa, niin osallistut kahden urheilukellon arvontaan. Katso arvonnan säännöt

Koulutukset

Liiton edunvalvontaa ja järjestötoimintaa vahvistavaa koulutusta järjestetään valtakunnallisena, alueellisena sekä sähköisessä oppimisympäristössä. Koulutusten sisältöjä ja muotoja kehitetään vastaamaan entistä paremmin yritysten ja työmaiden luottamushenkilöiden ja järjestössämme toimivien tarpeita ja toiveita.

Luottamushenkilöitä koulutetaan perus- ja jatkokursseilla. Liiton järjestökoulutukseen kuuluu esimerkiksi ammattiosaston puheenjohtajan ja sihteerin koulutuksia ja Vaikuttajat-koulutus.

Rakennusliitto järjestää myös urakkakoulutuksia jäsenistölle. Näistä saat tietoa oman alueesi palvelupisteestä.

Seuraa koulutusta koskevaa ilmoittelua Rakentaja-lehdessä sekä sosiaalisessa mediassa liiton kanavilla. Voit myös tallentaa ja tulostaa uusimman koulutusesitteemme täältä.

Kysy lisää ja ilmoittaudu koulutuksiin

Ilmoittaudu kursseille tapahtumakalenterin kautta

Ole tarvittaessa yhteydessä ja kysy lisää kursseistamme: koulutus@rakennusliitto.fi tai puh. 020 774 3076.

Murikka-opiston luottamushenkilöiden toimintaa vahvistaviin koulutuksiin tai Kiljavan opiston toimihenkilöille kohdennettuihin järjestökoulutuksiin haetaan kurssilomakkeella joka lähetetään skannattuna liittoon: koulutus@rakennusliitto.fi

Koulutuksiin liittyvät kulut

Luottamusmiesten ja työsuojeluvaltuutettujen kurssit kuuluvat työnantajatuen korvauspiiriin eli mainituissa tehtävissä toimivat saavat täyden palkan kurssin ajalta. Kurssiin sisältyy ruokailu ja tarvittaessa majoitus.

Kursseilta, jotka eivät ole työnantajatuen piirissä (lähinnä järjestökurssit), maksaa Rakennusliitto valitsemiensa koulutettavien opetuksen, ruokailut ja matkakulut. Mikäli koulutus osuu työpäivälle, voit hakea korvausta ansionmenetyksestä.

Rakennusliitto korvaa matkakuluja 0,25 €/km lyhintä reittiä käyttäen tai matkaliput julkisessa joukkoliikenteessä sekä tarvittaessa kurssistipendin työstä opintovapaalla olevalle jäsenelle.

Verkkokoulutus

Tiesitkö, että aina ei tarvitse matkustaa paikan päälle käydäkseen Rakennusliiton koulutuksissa? Tarjoamme jäsenillemme verkossa monen tasoisia koulutuksia erilaisista aiheista. Kurssejamme voit suorittaa ajasta ja paikasta riippumatta verkon kautta niin tietokoneella kuin mobiililaitteillakin. Koulutuksia eri teemoista kehitetään koko ajan lisää jäsentemme tarpeet huomioiden.

Ilmoittaudu koulutuksiin

• Verkkokoulutus: Ammattiosaston sihteerin kurssi -Artikkelikuva