Esityksiä liiton johtotehtäviin

Rakennusliiton Uudenmaan aluejärjestö on pyytänyt Matti Harjuniemeä jatkamaan liiton puheenjohtajana tulevan nelivuotiskauden 2019-2023. Aluejärjestön hallitus teki asiasta yksimielisen päätöksen.

Aluejärjestön puolesta pyynnön kävivät esittämässä aluejärjestön puheenjohtaja Jari Renlund ja varapuheenjohtaja Jari Jääskeläinen valtakunnallisen luottamusmiesseminaarin yhteydessä.

Harjuniemen lisäksi liiton johtotehtäviin eli varapuheenjohtajaksi on asetettu jo aikaisemmin ehdolle neuvottelupäällikkö Kimmo Palonen. Nykyinen varapuheenjohtaja Kyösti Suokas ei asetu enää ehdolle.

Meri-Lapin rakentajien osasto (210) esittää liiton varapuheenjohtajaksi oppilaitostiedottaja Niko Seppästä.

Parisen sataa Rakennusliiton luottamushenkilöä on koolla seminaarissa, jossa käydään läpi mm. päättyneitä neuvotteluja ja työehtosopimuskierroksen tuloksia. Seminaarissa pohditaan myös ay-toiminnan merkitystä rakentajille ja liiton tulevaisuudensuunnitelmia. Ammattilaisuus ja ammattiylpeys huokuu keskusteluissa. Rakennusliitto tulee olemaan myös tulevaisuudessa aidosti ihmisten asialla ja jäsentensä tukena.

Kuvat: Jukka Nissinen

Uutista päivitetty 12.12.2018

Lue myös: Liittokousvalmistelut nytkähtivät reippaasti eteenpäin