Uudenmaan osastot tukemassa nykyjohdon uudelleenvalintaa

Kyösti Suokas
Vuodesta 2003 Rakennusliiton II puheenjohtajana toiminut Kyösti Suokas on vahvin ehdokas jatkokaudelle.

Liiton nykyinen puheenjohtajakaksikko Matti Harjuniemi ja Kyösti Suokas on saamassa selvän ja vahvan tuen Uudenmaan osastoista myös seuraavalle nelivuotiskaudelle.

Useat uusmaalaiset osastot ovat jo tehneet syyskokouksissaan nykyjohdon uudelleenvalintaa tukevan päätöksen.

Myös Uudenmaan aluejärjestön hallituksessa nykyinen johto sai viimeksi pidetyssä kokouksessa vahvan tuen.

Harjuniemen ja Suokkaan taakse ovat asettuneet tiettävästi mm. Helsingin putkimiehet (osasto 390), Helsingin maalarit eli osasto 2 ja osasto 288 Nurmijärveltä. Samoin liiton suurosastoihin lukeutuva osasto 3 Helsingistä sekä Helsingin muurarit (osasto 601) liputtavat vahvasti Harjuniemen ja Suokkaan puolesta. Muurariosastosta kerrotaan, että nykyiselle kaksikolle annetaan ”täydellinen tuki”.

Rakennusliiton johto valitaan ensi toukokuussa pidettävässä liittokokouksessa. Matti Harjuniemi on johtanut Rakennusliittoa vuodesta 2005 lähtien. Kyösti Suokas on ollut liiton II puheenjohtajana vuodesta 2003 lähtien.