Pyhäjoen voimalatyömaan sopimus allekirjoitettiin

Fennovoima, Rusatom Overseas sekä työmarkkinajärjestöt allekirjoittivat tänään työmaasopimuksen, joka koskee tulevalla Pyhäjoen ydinvoimalatyömaalla noudatettavia pelisääntöjä.

– Nyt allekirjoitetun työmaasopimuksen tarkoitus on lyödä yhteistyökäytännöt ja toimintaperiaatteet lukkoon jo ennalta, ennen varsinaisten töiden alkamista. Näin pyritään varmistamaan, että projekti monituhatpäisellä kansainvälisellä työmaalla toteutuu mahdollisimman jouhevasti ja aikataulussa, sanoo Fennovoiman toimitusjohtaja Juha Nurmi.

Työmaasopimuksessa sovitaan rakennustyömaalla noudatettavista yhteistyökäytännöistä: muun muassa tietojenvaihdosta, ongelmatilanteiden ratkaisutavoista, ammattiliittojen edustuksesta työmaalla ja käytännön keinoista harmaan talouden torjumiseksi.

Rakennusliitto on yksi sopimuksen allekirjoittajista.

Fennovoiman tiedote kokonaisuudessaan