Rakentajien kesäpäivätapahtumaan 2016 voi jo ilmoittautua

Rakentajilla perheineen on erinomainen mahdollisuus tutustua 11.–12. kesäkuuta Tampereeseen ja etenkin Finlaysonin alueeseen sekä Särkänniemeen. Liiton kesäpäivillä on luvassa jälleen monipuolista ja mielenkiintoista ohjelmaa kaiken ikäisille. Kesäpäivät on odotettu tapahtuma. Rakentajien kesäpäivillä viihdytään ja tavataan rakentajatovereita ympäri Suomen.

Kesäpäivät_tampere_pysty_pieni

Rakentajamotoristit ja -karavaanarit kokoontuvat jo perjantaina 10.6. Camping Härmälään ja liittyvät lauantaina muiden kesäpäivävieraiden joukkoon. Motoristit saapuvat näyttävänä pyöräkulkueena Finlaysonin alueelle.

Raksanuoret ideoivat vielä omaa ohjelmaansa, mutta mielekästä näkemistä ja ennen muuta tekemistä löytyy nuoremmillekin liiton jäsenille.

Kesäpäivien aloitustapahtuma ”Täsä me ollaan – Raksan kesäpäiväpamaus” on Finlaysonin alueella Väinö Linnan aukiolla lauantaina 11.6. klo 12. Siellä kuullaan niin puheenjohtaja Harjuniemeä kuin näyttelijä Ahti Jokistakin. Musiikista vastaa tamperelainen Me and My Monkeys -trio.

Suunnistusrasteja,
taidetta ja pubivisailua

Lauantaipäivä jatkuu eri puolille Finlaysonin ja Tampellan aluetta sijoitettujen Tammerkoski-suunnistuspisteiden kiertämisellä, Werstaan itsessään jo huikeisiin tiloihin ja tutustumalla taidenäyttelyyn, joka on pystytetty erityisesti kesäpäivätapahtumaa varten. Näyttelijä Ahti Jokinen tulkitsee ainutlaatuisella tavallaan Lauri Viidan runoja. Veteraanirakentajille ja rakentajanaisille on varattu tilat Werstaalta omia tapaamisiaan varten. Pubivisa taas järjestetään Ravintola Plevnassa.

Musiikki- ja huvielämyksiä
Särkänniemessä

Lauantai-iltapäivällä siirrytään Särkänniemeen. Koko elämyspuisto laitteineen on kesäpäivävieraiden käytössä. Ohjelmalavalle nousee Me and My Monkeys -yhtyeen ohella legendaarinen Agents solistinaan Vesa Haaja. Karaokepistoksen saaneet pääsevät mittaamaan taitojaan Särkänniemen terassiravintolassa. Myöhemmin illalla siirrytään satamaravintoloiden Kaisla ja Ankkuri tarjonnasta nauttimaan.

Tampereen historia tutuksi
kiertoajelulla

Sunnuntaina on mahdollisuus tutustua Tampereeseen ja sen historiaan bussikierroksella. Kierros kestää noin tunnin ja busseissa on mukana pätevät oppaat. Ennakkoilmoittautuminen tarvitaan, jotta osaamme tilata tarpeellisen määrän kiertoajeluja.

Majoitusvaraus mieluiten
oman ammattiosaston kautta

Majoittuminen ja ruokailu Tampereella on tehty mahdollisimman edulliseksi neuvottelemalla useiden hotellien ja ravintoloiden kanssa edullisemmat hinnat.

Tiedustele omasta ammattiosastostasi mahdollisia yhteisiä matkajärjestelyjä ja kesäpäiviin liittyviä tukipäätöksiä. Useat ammattiosastot ovat jo alustavasti varanneet majoituspaikkoja jäsenilleen. Majoitusyhteystiedot, ohjelman (tarkentuu kevään kuluessa) sekä ilmoittautumisohjeet hintatietoineen löydät Rakennusliiton kesäpäivien tapahtumasivustolta.

Tervetuloa kesäpäiville!

Rakennusliiton kesäpäivät 11.-12.6.2016 – tapahtumasivusto