Otteet kovenevat alalla: Ulkomaisen rakentajan talo poltettiin kostoksi

Otteet ulkomaisia rakentajia kohtaan kovenevat rakennusalalla.

Rakennusliiton tietojen mukaan Suomessa työskentelevän ulkomaisen rakentajan kotitalo poltettiin kotimaassa kostoksi omien ja työtovereiden oikeuksien valvomisesta. Ulkomainen rakentaja oli kertonut aikaisemmin Suomessa, miten työmaalla poljettiin palkkoja ja rikottiin sopimuksia.

Rakennusliitto ja sen jäsenet eivät tule taipumaan tällaisen rikollisen toiminnan edessä. Tämänkin tapauksen johdosta Rakennusliitto, sen luottamushenkilöt ja toimitsijat tehostavat entisestään niin ulkomaisten kuin kotimaistenkin työntekijöiden työehtojen valvontaa.

Rakennusliitto odottaa, että myös kaikki järjestäytyneet työnantajat kiinnittävät asiaan huomiota ja tekevät kaikkensa, ettei rikollinen toiminta leviä suomalaisilla rakennustyömailla.

Rakennusliitto 6.5.2013