Euralainen Rakennustyöt Ville Kauppi valittiin esimerkilliseksi työnantajaksi

Rakentaja-lehti 1.11.2022

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n Satakunnan aluetoimikunta valitsi 31.10. Rakennustyöt Ville Kauppi Oy:n alueelliseksi esimerkilliseksi työnantajaksi. Rakennusalalla toimivalla euralaisella yrityksellä on toimipiste myös Turussa.

Henkilöt kuvassa (vas.) pääluottamusmies Juha Iltanen, työpäällikkö Valtteri Särkiniemi, talouspäällikkö Tuula Muuvila-Mäkitalo, toimitusjohtaja Ville Kauppi, Satakunnan aluetoimikunnan puheenjohtaja Sirkka Mantere sekä varapuheenjohtaja Juha Grönmark ja SAK:n alue- ja järjestöasiantuntija Kristiina Linna.

– Rakennustyöt Ville Kauppi noudattaa esimerkillisesti työelämän pelisääntöjä toimialalla, jolla tämä ei ole aina itsestäänselvyys. Heillä on toimiva luottamusmiesjärjestelmä ja he huolehtivat hyvin työntekijöidensä turvallisuudesta, perustli SAK alue- ja järjestöasiantuntija Kristiina Linna.

Toimitusjohtaja Ville Kaupin mukaan he ovat toimineet niin hyvin, kuin vain ovat osanneet ja tarvittaessa pyytäneet apua. Erityisen hyvää yhteistyötä Kauppi kertoo olleen Rakennusliiton aluetoimitsija Tarmo Keräsen kanssa.

– Omistaja tuntee hyvin, mitä työpaikoilla tehdään ja silloin on helpompi ymmärtää, jos jokin asia aiheuttaa harmitusta tai ongelmia, työpäällikkö Valtteri Särkiniemi summaa.

Työsuhteet ovat Rakennustyöt Ville Kaupilla pitkiä eli siellä viihdytään.

– Villellä on hyvä maine, ja sinne tullaan mielellään töihin, pääluottamusmies Juha Iltanen kertoo.

SAK:lainen esimerkillinen alueellinen työnantaja valittiin Satakunnassa ensimmäistä kertaa.

Teksti ja kuva: Marjo Pihlajaniemi