Rakennusliiton kesäpäivätapahtuma Suomen Turussa 15.–17.6.2018

Rakennusliiton jäsenet perheineen kokoontuvat ensi kesänä, juhannusta edeltävänä viikonloppuna Turkuun. Liiton kesäpäivillä on luvassa jälleen monipuolista ja mielenkiintoista ohjelmaa kaiken ikäisille. Kesäpäivät on odotettu tapahtuma. Rakentajien kesäpäivillä viihdytään ja tavataan rakentajatovereita ympäri Suomen.

Tapahtuma alkaa rakentajamotoristien osalta jo perjantaina 15.6. Motoristiväki majoittuu keskitetysti Laivahostel Borealle, joka on kiinnitettynä Aurajoenrannassa aivan Turun Linnan ja Merimuseo Forum Marinumin välittömässä läheisyydessä. Myös muille kesäpäivävieraille on varattu majoitustiloja kaupungin hotelleista perjantaista lähtien, jotta lauantaina ehtii mukaan tapahtumaohjelmaan alusta alkaen.

Turun linnan ja Forum Marinum -merimuseon alue on tapahtumakeskuksena lauantaina 16.6. kello 16.30 saakka. Linnan esipihalla voi osallistua keskiaikaiseen markkinatapahtumaan ja nauttia ajan hengessä tuotetuista ohjelmanumeroista. Päivän mittaan jäsenet perheineen voivat opastetusti ja maksutta tutustua linnaan ja Merimuseoon. Linnan puistossa kesäpäivävieraat voivat iltapäivällä seurata mm. Rohan tallin tuottamia keskiaikaisia turnajaisia ja tutustua keskiajan ritareiden leiriin sekä kokeilla jousiammuntaa tuon ajan välineillä. Linnan puiston tapahtumat kuten linnan esipihan markkinatapahtuma ovat avoimia kaikelle kansalle.

Illalla tapahtumien keskus siirtyy ”sisämaahan” kulttuurikeskus Logomoon. Ensimmäisenä klo 17.00 Logomon suuren salin lavalle nousee lähinnä nuoremmalle kuulijakunnalle suunnattuna Jannika B. Myöhemmin päälavalle nousee yleisöä tanssittamaan Marita Taavitsainen orkestereineen ja loppuillan viihdyttäjänä toimii bilebändi Raikas. Logomon tiloista löytyy lauantai-iltana myös rakennusliittolaisittain toteutettuna kulttuurikahvila ja karaokepubi. Logomon iltatapahtuma on kaikille avoin.

Sunnuntaina kesäpäivävierailla on aikaa tutustua Turun kaupungin nähtävyyksiin ja lapsiperheillä on mahdollisuus vierailla edullisesti Naantalin Muumimaailmassa tai/sekä Holiday Club Caribian yhteydessä toimivassa SuperParkissa.

Päivitettyä tietoa kesäpäivätapahtumasta voi kevään mittaan seurata Visit Turun ylläpitämältä erilliseltä tapahtumasivustolta.

Kesäpäivien 2018 tapahtumasivusto >>

Seuraa myös tapahtuman omaa Facebook-sivua >>