Rakennusliitto juhli 4000 hengen voimalla

Rakennusliiton kesäpäiville ja 90-vuotisjuhlille otti viikonvaihteessa osaa lähes 4000 henkeä. Tämän verran oli kuulijoita ja katselijoita Savonlinnassa pidetyssä suuressa toritapahtumassa. Loistava ilma, hyvät esiintyjät, miellyttävä seura ja loman alku sattuivat kerrankin osumaan täydellisesti yhteen Rakennusliiton kesäpäivillä ja syntymäpäivillä.

Rakennusliitto päätti aikoinaan juhlia nykymuotoisen toimintansa alkamista suurella kansanjuhlalla, johon kaikki olivat tervetulleita. Päätös osoittautui Savonlinnassa erittäin oikeaan osuneeksi ja järjestelyistä tuli paljon myönteistä palautetta. Rakentajien lisäksi liiton kansanjuhla tempaisi mukaansa paljon savonlinnalaisia ja kaupungissa vierailleita matkalaisia. Pelkästään rakentajia saapui eri puolilta Suomea juhliin noin 1500.

Motoristit ja karavaanarit tulivat Savonlinnaan hyvissä ajoin perjantaina, ampujat aloittivat varhain lauantaiaamuna ja toriteltat viritettiin varhain kauppatorin reunoille. Varsinainen suurjuhla pidettiin lauantaina puolen päivän jälkeen, jolloin näyttämön ottivat haltuunsa Pelle Miljoona, Virve Rosti, Harjakainen ja Vappu Pimiä.

Perinteiseen tapaan jaettiin myös todistukset Työelämän asiantuntijatutkinnon (TAT) suorittaneille rakentajille. Tästä päästiin siirtymään pienen levon jälkeen illallisille, joihin otti osaa 1300 ruokavierasta. Juhlissa oli vahvasti esillä myös Rakennusliiton aloittama Elävänä Eläkkeelle -kampanja, jonka tiimoilta syntyi paljon hyviä kohtaamisia.

Luovuus kukoisti lasten teltassa

Kesäpäiville pystytetyssä lasten teltassa saivat lapset piirtää kuvan Rakennusliiton kesäpäivistä. Jokainen piirtäjä sai pienen palkinnon. Lisäksi kaikkien kesken arvottiin 3 kpl Linnanmäki Hupiranneke -pakettia (rannekkeet neljälle).

Linnanmäki-rannekkeiden voittajiksi arvottiin kolme taiteilijaa:

1.  Arttu Soininen 6 v. Varkaudesta Artun piirros

2. Ella Sofi Hirvikoski 8 v. Pietarsaaresta Ellan piirros