Valo vallitsi ja villitsi Vuokatin talvipäivillä

HEP_0415_kopioRakentajat nauttivat viikonvaihteessa Kainuun Vuokatissa täydellisestä talvimaisemasta, kelistä ja mukavasta seurasta. Rakennusliiton talvipäivät voitiin viettää valtavassa valossa, jota on kaivattu pitkän harmaan talven jälkeen.

2

Rakentajat ja heidän perheensä ottivat kaiken ilon irti talvisesta auringosta, mahtavista maisemista, hangista ja ohjelmasta koko lauantain ajan. Rakennusliiton perinteiset talvipäivät kokosivat nyt noin 500 rakentajaa ja heidän perheenjäsentään Vuokattiin.

HEP_0379_kopio

Talvipäivät vietetään joka toinen vuosi.

HEP_0352_kopio

Talvipäivien ohjelma mukaili Rakennusliiton viime vuosina tutuksi tullutta talvi- ja kesätapahtumien linjaa. Pääpaino on mukavassa yhdessäolossa, leikkimielisessä kisailussa, rentoutumisessa ja verkottumisessa. Tällä kertaakin kilpailtiin ainoastaan hirvenhiihdossa, jossa järjestettiin koko ay-liikkeen avoimet mestaruuskilpailut. Muissa lajeissa ei paremmuuksia mitattu.

HEP_0341_kopio

Lauantaina puolen päivän aikaan Särkisen rantaan rakennettu yhdistetty makkara- ja lettukeittiö sai rakentajat suorastaan hyrisemään mielihyvästä. Ennakkoon Kainuun aluetoimitsija Marko Niskanen tosin jännitti letunpaistajan tehtävää, mutta selviytyi siitä lopulta kiitettävästi.

-Koko yön tein mielikuvaharjoituksia, jotta olisin varma lopputuloksesta, myönsi Marko.

HEP_0426_kopio

Ulkoilmatapahtuminen lisäksi tarjottiin rakentajille toki myös sisäpelejä keilahallissa tai Vuokattihallissa. Illalla pistettiin tanssiksi Suomen parhaaksi mainostetussa tanssipaikassa Naapurivaaralla Finlandersin ja Helmenkalastajien avustuksella.