Lakko raskaan teollisuuden kohteissa jatkuu edelleen

Rakennusliitto jatkaa osallistumista Teollisuusliiton julistamaan poliittiseen lakkoon 1.–7.4.2024 pysäyttämällä kaikkien Rakennusliiton sopimusalojen työt seuraavissa kohteissa:

• Outokumpu Chrome Oy, Tornion tehdas
  • Outokumpu Stainless Oy, Tornion tehdas
  • SSAB Europe Oy, Raahen tehdas

Poliittinen lakko koskee myös muiden yritysten palveluksessa olevia työntekijöitä, jotka työskentelevät Rakennusliitto ry:n sopimusalojen soveltamisalan mukaisissa tehtävissä edellä mainituissa tehtaissa.

Lakko koskee työvuoroja, jotka alkavat ma 1.4.2024 kello 00.00 ja su 7.4.2024 kello 23.59 välisenä aikana. Lakon aikana huolehditaan hätä- ja suojelutyöstä, ja muista työpaikan toiminnan turvaamiseen liittyvistä välttämättömistä toimenpiteistä.

– Koska hallituksen puolelta ei ole tullut minkäänlaista vastaantuloa paikallisen sopimisen ja työrauhalainsäädännön suhteen, Rakennusliitto ei nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin olla mukana yhteisessä rintamassa, Rakennusliiton puheenjohtaja Kimmo Palonen toteaa.