Rakennusliiton luottamusmiehet peräävät hallitukselta toimia

Rakennusliiton työsuojeluvaltuutetut ja luottamusmiehet peräävät  hallitukselta nopeita päätöksiä asuntotuotannon vauhdittamisesta.

Siikarannassa koolla olleet noin 100 luottamushenkilöä näkee yhtenä selkeänä keinona korkotuen ehtona olevan vuokrakäyttövelvoitteen lyhentämisen nykyisestä 40 vuodesta 20 vuoteen.

Luottamushenkilöt korostavat, että rakennusala on syöksymässä suurtyöttömyyteen.

”Jo 18,5% rakentajista on työttömänä, silti samaan aikaan osassa maata on olemassa huutava asuntopula sekä tyhjiä tontteja, jopa asuntotuotantoon kaavoitettuja. Vaadimme kaikilta osapuolilta yhteisiä välittömiä toimia, jotta valtion takaamaa vuokara-asunto tuotantoa käynnistetään pikaisesti. Näillä toimilla torjutaan sekä työttömyyttä, että poistetaan asuntopulaa”, korostavat luottamushenkilöt.

Heidän mukaansa rakennusliikkeiden ja vuokra-asuntoja rakennuttavien tahojen tulisi tinkiä nyt ahneudestaan ja rakentaa myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelle, jossa tonttivarantoa on tarjolla aivan toisessa mittakaavassa.