Turvapuistosta käytännön neuvoja opiskelijoille

Rakentaja-lehti 15.5.2024
Kypärän leukahihnaa etsittiin kavereiden kanssa Skanskan turvarastilla.

Ammatillisten oppilaitosten turvapuistopäivä keräsi reilut 600 rakennusalan opiskelijaa Ruduksen Ämmässuon turvapuistoon Espooseen 13. toukokuuta. Paikalla oli myös muita rakennusalan yrityksiä eri turvarasteilla sekä avi ja Rakennusliitto. Tapahtuma oli osa Työturvallisuusviikon ohjelmaa.

– Tehän kuljette alasti siellä työmaalla, jos teillä ei ole henkilökohtaiset suojaimet käytössä, skanskalainen Etelä-Suomen työsuojeluvaltuutettu Mia Nieminen kevensi tunnelmaa.

Niemisen mukaan huumorin avulla on helpompi saada rakentajat käyttämään pakollisia turvavarusteita.

Rakennusliiton rasti oli opiskelijoiden viimeinen pysähdyspaikka turvapuistokierroksella. Makkaragrilli oli kuumana ja paikalla olleet toimitsijat kyselivät opiskelijoiden kuulumisia.

Teksti ja kuvat: Jukka Nissinen

Rakennusliiton makkarakoju oli viimeinen rasti turvapuistokierroksella.