Jäitkö työttömäksi?

Toimi näin työttömyyden kohdatessa:

Onko jäsenyytesi kunnossa?

Rakennusliiton ja Rakennusalan työttömyyskassan yhteisessä eAsioinnissa voit täyttää ansiopäivärahahakemuksesi ja liittää siihen tarvittavat selvitykset. Hakemuksesi kirjautuu saapuneeksi kassaan sen lähetettyäsi. eAsioinnissa voit myös tarkastella päivärahan hakemiseen liittyviä asioita ja muokata liiton jäsenrekisterissä olevia henkilötietoja. eAsioinnin kautta näet myös jäsenmaksujesi maksutilanteen. Sinua palvellaan puhelimitse jäsenyysasioiden palvelunumerossa.

Ilmoittaudu TE-toimistoon

Ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä.
Hanki hakemukseen tarvittavat liitteet. Ohjeita löydät Rakennuskassan sivuilta, liiton lehdestä ja hakemuslomakkeesta.

Rakennusalan työttömyyskassa on erittäin nykyaikainen ja tehokas. Sen asiantuntemuksessa yhdistyvät rakennusalan erityispiirteiden tuntemus työttömyysturvan vahvaan osaamiseen. Liiton jäsenenä olet automaattisesti Rakennusalan työttömyyskassan jäsen.

NOPEUTA PÄIVÄRAHAHAKEMUKSESI KÄSITTELYÄ. Työttömäksi jääneen kannattaa laittaa hakemuksen mukaan saman tien KAIKKI mahdolliset liitteet ja lisäselvitykset. Näin hakemuksen käsittely sujuu joutuisammin.