Tukilakkoon rajaus ja tietoa lakkolaisille

Rakennusliitto ry rajaa 24.11. julistamansa myötätuntotyötaistelun ulkopuolelle Teollisuusliiton lakon alaisissa kohteissa tehtävät kiinteistön huoltoon ja kunnossapitoon liittyvät talotekniikan LVI-toimialan työt.

Tarkennettu rajaus johtuu 5.12. saadusta tiedosta, jonka mukaan Teollisuusliitto ry on rajannut huolto- ja kunnossapitotyöt työtaistelun ulkopuolelle. Rajauksesta on tehty virallinen ilmoitus ja asia on käsitelty yhteisymmärryksessä Teollisuusliitto ry:n kanssa.

Lakon alkaessa pyydetään kaikkia lakkoon osallistuvia Rakennusliiton jäseniä ilmoittautumaan Rakennusliiton eAsioinnissa lakkolaiseksi. Tämä on edellytys lakkoavustuksen maksamiselle. Lakkoavustus on 70 euroa / lakkopäivä eli sama kuin Teollisuusliitolla. Tarvittaessa neuvoa avustuksen osalta voi kysyä liiton aluetoimistoista.

Ne lakkolaiset, jotka tekevät työseeman mukaisesti 12:n tunnin työpäiviä, kirjaavat hallintaan 1,5 päivää jokaista lakkopäivää kohden.

Lisätietoa: Järjestöpäällikkö Jukka Asikainen