Rakentajan rahasto jakaa taas apurahoja – hakuaika on nyt

Viime vuonna Rakennusliitto perusti Rakentajan rahaston. Ensimmäiset apurahat myönnettiin tammikuussa liiton 100-vuotisjuhlavuoden aluksi. Nyt juhlinta jatkuu, ja apurahoja voi jälleen hakea.

Rakentajan rahastosta liiton yksittäiset jäsenet tai ammattiosastot voivat saada tukea monenlaiseen toimintaan: esimerkiksi harrastuksiin, projekteihin, tutkimuksiin tai opintoihin.

– Rakentajan rahasto voi toteuttaa sinun pienen unelmasi, mahdollistaa uuden harrastuksen tai avustaa historiikin teon kustannuksissa. Rahasto onkin perustettu juuri rakentajien eli sinun tukemista varten, järjestöpäällikkö Tiina Nurmi-Kokko kertoo.

Aiempina vuosina rakentajille on myönnetty apurahoja Rakentajan rahastosta ja SAK:n yhteisestä kulttuurirahastosta muun muassa lukukoiraharrastukseen, valokuvakirjan tekemiseen, musiikkialbumin äänittämiseen ja ilmakuvausdronen hankintaan.

Rakentajan rahasto on osa Kansan sivistysrahastoa, ja avustuksen hakeminen sujuu helposti Kansan Sivistysrahaston verkkosivujen kautta. Hakuaika päättyy 31.8.2024. Myönnetyt apurahat julkaistaan tammikuussa 2025.