Rakentajien kesämuistio 2022

Rakennusliitto palvelee jäseniään koko kesän. Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos olet avun tarpeessa. Kokosimme muistioon asioita, jotka on hyvä pitää mielessä kesälläkin.

Toimistojen aukiolo ja puhelinpalvelu

Rakennusliitto palvelee jäseniään koko kesän. Linkin takaa löydät mm. palvelupisteidemme yhteystiedot sekä palvelunumerot. Keskustoimiston puhelinvaihde on suljettu 4.7.– 31.7. välisen ajan. Huomioithan, että liiton eAsiointi on käytettävissäsi vuorokauden ympäri. Tarkistathan eAsioinnissa, että sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi ovat oikein.

Kuumuus kiusana kesäisellä työmaalla?

Kuumuus voi olla työturvallisuusriski. Kuumassa työskennellessä on tärkeää huolehtia elimistön neste- ja suolatasapainosta sekä palautumisesta ja levosta. Lue verkkouutisestamme miten selviydyt parhaiten kuumassa työskentelystä.

Työehtosopimukset

Sopimusalojen työehtosopimukset ja TES-lennäkit löydät kunkin sopimusalan alta. Palkkoihin on tullut 2 % korotukset 1.6.2022 jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta.

Kesäduunari-info

Kesäduunari-info palvelee kaikkia kesätyöntekijöitä numerossa 0800 179 279 maanantaista perjantaihin kello 9–15. Puhelu on soittajalle maksuton. Voit esittää kysymyksiä myös WhatsAppilla numerossa 040 747 1571 sekä nettilomakkeen kautta. Palvelun tarjoavat suomalaisia ammattiliittoja edustavat palkansaajien keskusjärjestöt. Kesäduunari-infon sivut

Hyödynnä jäsenyyden tarjoamat edut
myös kesällä

Rakennusliitto tarjoaa jäsenilleen rahanarvoisia etuja. Varauduthan esittämään jäsenkorttisi, kun käytät jäsenetuja.

Hyvinvointijaksoja loppuvuodelle

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry on yleishyödyllinen, työikäisiä hyvinvoinnin pariin kannustava järjestö. PHT auttaa sinua ja perhettäsi löytämään oman tapanne liikkua ja voida hyvin.

Loppuvuodelle on alkamassa runsaasti uusia aikuisten hyvinvointikursseja PHT:n kohteissa ympäri Suomen. Lisätietoa aikuisten kurssien sisällöstä löydät täältä. Koko loppuvuoden 2022 kurssintarjonnan näet kätevästi suoraan tästä linkistä. Katso myös hakuohjeet.

Loppukesän ja syksyn tapahtumat sekä kurssit

Rakennusliitto järjestää tapahtumia sekä koulutuksia kesän ja syksyn aikana. Huomioimme tapahtumissamme terveysturvallisuuden ja koronapandemiaan liittyvät kulloiset ohjeistukset.
Katso tapahtumat ja ilmoittaudu mukaan!

Katso myös ammattiosastojen tapahtumat ja lähde ennakkoluulottomasti mukaan osastosi toimintaan.

Rentouttavaa ja turvallista kesää kaikille!