Rakennusliiton Vakuutuskassa aloittaa toiminnan

Rakennusliitto perustaa vakuutuskassan turvaamaan rakentajien terveyttä. Kassa aloittaa toimintansa 1.1.2020.

Useat Rakennusliiton jäsenet eivät pääse työterveystarkastuksiin säännöllisesti. Myös hammastarkastuksissa käydään liian harvoin. Terveydentilan säännöllinen seuranta on kuitenkin tärkeää, jotta voidaan puuttua ajoissa mm. korkeaan verenpaineeseen, kohonneeseen diabetesriskiin tai piileviin hammassairauksiin.

Rakennusliiton Vakuutuskassa on liiton uusi terveyttä edistävä jäsenpalvelu. Vakuutuskassan jäsenyys on vapaaehtoinen ja maksaa 150 euroa vuodessa. Rakennusliitto lahjoitti kassalle 500 000 euron peruspääoman.

Vakuutuskassan jäsenellä on oikeus joka toinen vuosi lääkärintarkastukseen ja suppeaan laboratoriotutkimukseen, joka sisältää mm. kolesteroli- ja sokeriarvot. Niin ikään joka toinen vuosi jäsen on oikeutettu käyttämään hammaslääkärin ja suuhygienistin palveluja 300 euron arvosta.

Terveyspalveluista voi vain toista käyttää kunakin vuotena. Ensimmäisenä jäsenvuotena vuorossa on lääkärintarkastus ja toisena hammaslääkäri. Kassan palveluja voi käyttää ensimmäisen kerran, kun on ollut vakuutuskassan jäsen vähintään kolme kuukautta.

Lue lisää Vakuutuskassasta

LIITTYMISLOMAKE