Go back

FFC:s svenska seminarium för medlemmar 18.-19.11.2023

En kurs för medlemmar inom de olika FFC-förbunden.

Hur påverkar regeringens planer vardagen för de finländska arbetstagarna? Vad kan facket göra för att stå upp mot försämringarna?

Bland annat de här frågorna kommer vi att diskutera på FFC:s svenska seminarium den 18–19 november i Åbo. Kom med på seminariet så får du lära dig mer om aktuella arbetslivsfrågor och samtidigt träffa det trevliga gänget från olika fackförbund! Kursen är öppen för medlemmar i alla de FFC-anslutna fackförbunden och från hela Svenskfinland. Kursen är avgiftsfri för deltagaren.

Tid: 18.11. – 19.11.2023

Plats: Radisson Blu Marina Palace, Slottsgatan 32, Åbo

Arrangör: FFC och förbunden

Den nya regeringen har gått in för att driva en arbetstagarfientlig politik – den tänker göra det lättare för arbetsgivarna att säga upp folk, samtidigt som utkomstskyddet för dem som blir arbetslösa försämras. Den första sjukdagen ska bli oavlönad, strejkrätten ska begränsas och det ska bli lättare för arbetsgivarna att diktera villkoren genom lokala ”förhandlingar” på icke-organiserade arbetsplatser.

Skriv upp datumet i kalendern redan nu! Anmälningslänken kommer att vara här: https://www.sak.fi/sv/aktuellt/evenemang/ffcs-svenska-seminarium-2-dagar-2023