Holiday Clubs semesterbostäder

Byggnadsförbundet har förvärvat Holiday Clubs semesterbostäder för medlemmar som står till förfogande för arbetslivet (sysselsatta och arbetslösa, inte pensionärer och studerande). Längst ner på sidan hittar du information om förmåner som gäller för alla medlemmar.

Semesterorter som kan bokas:

• Holiday Club Katinkulta
  • Holiday Club Kuusamon Tropiikki
  • Holiday Club Saariselkä
  • Holiday Club Saimaa
  • Holiday Club Salla
  • Holiday Club Turun Caribia
  • Holiday Club Naantalin Kylpyläranta
  • Holiday Club Vierumäki
  • Holiday Club Tampere

Du hittar beskrivningar av semesterorter och priser på Holiday Clubs semesterbokningssidor:

holidayclubresorts.com/fi/yrityspalvelu

Användarnamn: Rakennusliitto
Lösenord: mukavaloma

Så här bokar du semester

Du kan boka semester om du är yrkesverksam eller arbetslös medlem i Byggnadsförbundet. För att boka semester måste du registrera dig som användare. Du kan skapa ett konto på Holiday Clubs semesterbokningssida: På sidan ”vapaat viikot” (lediga veckor) på inloggningsskärmen klickar du på den röda länken ”Rekisteröi uusi käyttäjä” (Registrera ny användare). Användar-id är Byggnadsförbundets medlemsnummer. Du hittar ditt medlemsnummer på medlemskortet eller på medlemskortet i mobilen under ditt namn. Lösenordet som du behöver skickas via e-post efter registrering.

Semesterutlottning

Semesterveckorna fördelas mellan deltagarna i en utlottning som hålls var sjätte månad. Semestrarna i början av året (veckorna 1–22) lottas ut i september–oktober och semestrarna i slutet av året (veckorna 23–52) i februari–mars. De exakta ansökningstiderna publiceras på Byggnadsförbundets webbplats, på sociala medier och i tidningen Rakentaja. Du deltar i utlottningen via semesterbokningssidan.

Lediga tider och avbokade platser i utlottningen kan bokas under knappen ”vapaat viikot” (lediga veckor) i den översta menyn.

Sista minuten

På Holiday Clubs semesterbokningssida kan du även hitta sista minuten-inkvartering med 50 % rabatt. Sista minuten-inkvarteringar publiceras på fredagsmorgnar senast kl. 09.00.

Holiday Club-förmåner för alla medlemmar

Alla medlemmar i Byggnadsförbundet får 25 % rabatt på dagens priser på Holiday Clubs andelslägenheter och hotellbokningar. Minimibokning på hotell är ett dygn, och två dygn i lägenheter. Hotell- och semesterlägenhetsbokningar antingen via Holiday Clubs webbutik med kampanjkoden Rakennusliitto25 (rabattkoden ges i Holiday Clubs webbutik under ”Onko sinulla kampanjakoodi?” (Har du en kampanjkod?) eller per telefon från Holiday Clubs kundtjänst på telefonnummer 0300 870 900 (mån–fre kl. 8–18, lör kl. 10–15).