Stugor i Lappland och hosteller

Stugor i Lappland

Stugor ligger vid stranden av Enare träsk vid Nanguvuono. På en yta av tre hektar finns tre stugor att hyra och två strandbastur.

• Sarmi: 3 sovrum och vardagsrum (8 bäddplatser).
  • Könkä: 2 sovrum (4 bäddar/rum) och ett vardagsrum (2 bäddar)
  • Jollus: 2 sovrum (4 bäddar/rum) och vardagsrum

Du når cirka 600 meter med bil. Stugorna har solpaneler som ger belysning, gasspis och -kylskåp, matlagningsredskap och bestick. Man måste ta med egna sängkläder eller sovsäckar. Dricksvatten hämtas från källan och bastuvatten hämtas från sjön. Det finns åtta roddbåtar och goda fiskemöjligheter. Fisketillstånd fås från Forststyrelsens kontor.

Säsongen börjar vid påsk och fortsätter långt in på hösten.

Bokningar

Förfrågningar och bokningar fr.o.m. 8.1.2024 från Byggnadsförbundets serviceställe i Rovaniemi, tel. 0400 615 085. Under sommarsäsongen från och med 1.6.2024 från områdesövervakaren 0400 272 494.

Hostellijärjestö

Som medlem i Byggnadsförbundet kan du resa billigt i Finland genom att beställa det inhemska vandrarhemskortet. Kortet är gratis och ger dig 10 % rabatt på vandrarhem i Finlands Hostellförbunds nätverk samt andra reseförmåner.

Medlemmen kan också skaffa ett internationellt vandrarhemskort till rabatterat pris.

Beställ vandrarhemskort