Joulun ja uudenvuoden muistio

Palvelupisteiden aukiolo ja puhelinpalvelu vuodenvaihteessa

• Torstaina 23.12.
    Suljemme poikkeuksellisesti klo 14.
  • Maanantaina 27.12.
    Palvelupisteet ja puhelinpalvelu avoinna maanantaiaukiolojen mukaisesti.
  • Torstaina 30.12.
    Suljemme poikkeuksellisesti klo 14.
  • Perjantaina 31.12.
    kaikki palvelupisteemme sekä puhelinpalvelunumeromme ovat kiinni.
  • Maanantaina 3.1.2022
    Palvelupisteet ja puhelinpalvelu avoinna maanantaiaukiolojen mukaisesti.

Linkin takaa löydät mm. palvelupisteidemme yhteystiedot.

Rakennusliiton eAsiointi

Liiton eAsioinnin osoite on muuttunut 23.12. Pääset kirjautumaan Rakennusliiton eAsiointiin myös joulupyhinä. Työttömyyskassan eAsiointi on pois käytöstä pakollisten muutostöiden vuoksi. Kassan eAsiointi löytyy 2.1.2022 alkaen A-kassan sivustolta.

Avoin työttömyyskassa aloittaa

A-kassa aloittaa toimintansa 1.1.2022. Rakennusalan työttömyyskassan jäsenet siirtyvät A-kassan jäseniksi. Työttömyyskassan muutos ei vaadi jäseniltä toimenpiteitä.

Huomioithan, että Rakennuskassan eAsiointi sulkeutuu 23.12. välttämättömien päivitystöiden takia. Kassan jäsenet käyttävät 3.1.2022 alkaen uuden A-kassan eAsiointia, joka löytyy osoitteesta a-kassa.fi.

Jäsenmaksu 25 €/kk vuonna 2022

Rakennusliiton jäsenmaksu vuonna 2022 on 25 euroa kuukaudessa, eli jäsenen ei tarvitse enää maksaa tiettyä prosenttia ansiotulosta tai päivärahasta. Jäsenmaksu sisältää työttömyyskassan, A-kassan, jäsenmaksun.  Kokosimme usein kysyttyjä asioita koskien jäsenyyttä ja jäsenmaksuja.

Arkipyhät

Jouluna ja vuodenvaihteessa on jälleen arkipyhiä, joiden korvaaminen vaihtelee eri työehtosopimuksissa. Linkin takaa löydät alakohtaisesti sovitut, arkipyhiä koskevat asiat.

Sopimusalojen kulukorvaukset vuonna 2022

Päivärahoihin, matkakustannusten korvauksiin ja ateriaetuun liittyvät muutokset astuvat voimaan vuodenvaihteessa. Linkin takaa löydät yhteenvetona Rakennusliiton kaikkien sopimusalojen kulukorvaukset v. 2022.

Sääestepäivät eli pakkaspäivät

Kaikki rakentajat eivät ole joulun ja uuden vuoden aikaan pitkillä lomilla. Säät voivat yllättää työmaaolosuhteissa.

Lue sääestepäiviä, niiden korvauksia ja kylmässä työskentelyä koskeva artikkelimme saadaksesi lisätietoa.

Työehtosopimukset

Sopimusalojen työehtosopimukset ja TES-lennäkit löydät kunkin sopimusalan alta.

Jäsenedut 2022

Tutustu ensi vuoden jäsenetuihin ja hyödynnä monet rahanarvoiset etusi.

Muita muutoksia vuonna 2022

Muutoksia, jotka vaikuttavat työntekijöiden työehtoihin, turvaan ja verotukseen sekä koulutukseen ja eläkkeisiin. (SAK:n kokoama lista, joka päivittyy)

Rauhaisaa Joulua
ja
Onnellista Uutta Vuotta!

Kotimaisten ja ulkomaisten joulutervehdysten sijaan Rakennus­liitto auttaa tänä vuonna kotimaan lapsiperheitä osallistumalla Hyvä Joulumieli -keräykseen. Keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin yhdessä Ylen kanssa toteuttama ja sillä hankitaan vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään.