Yritykset ja oppilaat tyytyväisiä Rakennusliiton rekry-päivien antiin

Toisena päivänä oli työpaikkamahdollisuuksia katsastamassa talonrakennusalan opiskelijoita. Kuva: Johanna Elonen

Kun työ ja tekijä kohtaavat aidosti, on se unelmatilanne ihan jokaiselle taholle. Kahdelta ensimmäiseltä Rakennusliiton järjestämältä rekrytointipäivältä onkin sadellut jo mukavasti positiivista palautetta.

-Yritysten edustajat olivat tyytyväisiä. He kiittelivät myös ammattioppilaitosten opettajia, jotka kiersivät innostuneina pisteeltä toiselle rohkaisten oppilaita kysymään kaikkea mahdollista, oppilaitostiedottaja Anniina Kangas kertoo.

Oppilaatkin olivat selvästi valmistautuneet kohtaamaan mahdolliset tulevat työnantajansa. Useat heistä olivat tehneet itselleen jo valmiiksi CV:n, jonka esitteli

Talotekniikka-alan opiskelijoita valmistautumassa päivän kohtaamisiin tällä erää viimeisenä rekry-päivänä.

vät työnantajille haastattelutilanteissa. Tahto päästä työelämään, osaksi ammattilaisten joukkoa, on nuorilla suuri. Rakennusliitto tuleekin tekemään jatkossa paljon sen eteen, että nuoret työllistyisivät ja voisivat nähdä tulevaisuuden valoisana.

Talotekniikka-alan opiskelijat ja työnantajat yhteisessä infossa.

Anniina Kankaan mukaan ensimmäiset rekrytointipäivät ovat jännittävä kokemus Rakennusliitolle. Osa paikalla olleista yritysten edustajista koki myös tilanteen jännittäväksi, koska tämän muotoinen oppilaiden tapaaminen oli heille täysin uusi kokemus.

Ensimmäinen päivä oli pyhitetty pintakäsittelyalalle. Eilen koolla oli 140 talonrakennusalan opiskelijaa. Tänään on talotekniikka-alan opiskelijoiden ja alan yritysten vuoro kohdata toisensa. Moni opiskelija otti liitossa vierailusta täyden hyödyn irti ja liittyi samalla Rakennusliiton jäseneksi – teko, josta saa paljon tukea ja turvaa tulevaisuudessakin.

Liitolla on jo nyt omat työnvälityssivut (www.rakennusliitontyonvalitys.fi), joiden kautta pidempään työelämässä olleet voivat tähyillä alan töitä. Liiton jäsenet saavat sivuston työpaikkatiedot ensimmäisten joukossa, jos ovat tilanneet itselleen mobiilijäsenkortin liiton eAsioinnin kautta. Mobiilijäsenkortin työpaikkavahti on jäsenen mahdollista räätälöidä oman elämäntilanteensa mukaiseksi.

EP

Lue myös: Rakennusliiton ensimmäiset rekrytointipäivät pärähtivät käyntiin (13.2.2019)