Lakko- ja mielenilmauspäivän tapahtumat

Sivua päivitetty viimeksi 1.2.2018 klo 9.15

Rakennusliiton poliittinen lakko järjestetään
perjantaina 2.2.2018 klo 00.00-24.00.

Rakennusliiton sopimusaloilla järjestetään lakko 2.2.2018. Se alkaa heti vuorokauden vaihduttua klo 00.00 ja jatkuu päivän loppuun 24.00 saakka. Ajankohta on mitoitettu niin, että kaikilla Rakennusliiton jäsenillä olisi mahdollisuus osallistua Helsingin Senaatintorilla järjestettävään suureen mielenilmaisuun kello 11.00-13.00.

Rakennusliiton julistama poliittinen lakko koskee kaikkia liiton sopimusalan töitä, lukuun ottamatta sellaista rakennustuoteteollisuuden prosessiluontoista työtä, joka keskeyttäminen edellyttää pitkää valmistelua.
Mistä 2.2.2018 järjestettävässä lakossa ja mielenilmauksessa on kysymys?

Senaatintorin mielenosoitukseen porukalla
Uudenmaan aluetoimistolta

Kaikki halukkaat voivat tulla Rakennusliiton Uudenmaan aluetoimistoon, Siltasaarenkatu 4 (katutaso), Helsinki kello 8.30 – 10.00 pullakahville.

Lähdetään yhdessä toimistolta kävellen Senaatintorille mielenilmaisuun. Kuljetusliittojen edestä lähtee klo 10.30 kulkue, johon voi kaikki halukkaat liittyä.

Miten pääsen Helsinkiin?

Ilmoittaudu mukaan keskusjärjestö SAK:n kuljetuksiin. SAK järjestää mielenilmauspäivänä useilta paikkakunnilta kuljetuksia Helsinkiin. Kuljetukset ovat ilmaisia ja ne täyttyvät ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ilmoittautumisaika kyyteihin on mennyt umpeen keskiviikkona 31.1. (päivitys 1.2.2018) Kyytien reitit näet tästä.
Mielenilmauksessa on ehdoton nollatoleranssi väkivallalle ja rasismille.

Liiton alueelliset tapahtumat niille,
joiden on mahdotonta lähteä Helsinkiin Senaatintorille

Liitto kehottaa kaikkia aktiivimallia vastustavia rakentajia osallistumaan #ÄÄNITYÖTTÖMÄLLE SAK:n mielenilmaukseen Helsingissä. Ne joilla ei ole mahdollisuutta lähteä Helsinkiin, voivat osallistua Rakennusliiton alueellisiin tapahtumiin.

Paikkakunnat aakkosjärjestyksessä:

Helsinki

Näymme ja kuulumme mielenilmauspäivänä Senaatintorilla klo 11-13. Löydät meidät teltalta, jossa lukee Rakennusliitto. Innokkaimmat kokoontuvat tapahtumaa ennen klo 8.30 – 10.00 Uudenmaan aluetoimistolle pullakahveille ja kävelevät sieltä yhdessä torille.

Joensuu

Rakennusliiton Joensuun toimisto sekä alueen ammattiosastot tarjoilevat hernekeittoa ja kahvia Joensuun kävelykadulla 2.2. klo 10.00 alkaen.

Jyväskylä

Rakennusliiton Keski-Suomen aluetoimisto jakaa hernekeittoa 2.2. klo 10- 14 Jyväskylän kävelykadulla.

Kajaani

Rakennusliiton Kainuun aluejärjestö järjestää avoimen keskustelutilaisuuden Raatihuo­neen torilla perjantaina 2.2. klo 11.00-13.00. Grilli kuumana ja makkaraa tarjolla.

Kuopio

Kuopion torilla on tarjolla hernekeittoa Rakennusliiton infoteltalla 2.2. klo 11-13.

Lahti

Lahden alueen osastot järjestävät keskustelutilaisuuden Lahden torilla. Tilaisuus alkaa 2.2. klo 10.30. Tarjolla hernesoppaa.

Oulu

Oulussa kauppatorilla 2.2 klo 11-13 Rakennusliiton infoteltta ja makkaratarjoilu.

Vaasa

Vaasan torilta löytyy Rakennusliiton infoteltta 2.2. klo 11-13. Tarjolla mehua ja makkaraa.

Annetaan porukalla #ÄÄNITYÖTTÖMÄLLE

Mielenilmauksen oma tapahtumasivusto

Manifestationen mot aktiveringsmodellen – När, var, hur och varför?