Opiskelija – ilmoita kesätyö- tai oppisopimuspaikkasi

Tämän lomakkeen kautta voit ilmoittaa kesätyön lisäksi myös valmistumisen jälkeen saamastasi työpaikasta tai työnantajasta, jonka kanssa olet solminut oppisopimuksen.

Jos menet kesätöihin, ota yhteyttä liiton jäsenpalveluun 020 690 231, niin katsotaan, kannattaako sinun liittyä työttömyyskassaan opiskeluaikana. Työttömyysturvan muutoksen johdosta 1.8.2021 alkaen ansiosidonnaisen työttömyysturvan alaikäraja nousee 18 vuoteen. Lisää tietoa saat työttömyyskassalta.

Kun olet töissä ja maksat jäsenmaksua, kartutat omaa työssäoloehtoasi työttömyyskassalle. Kun kesätyö alkaa, aloitat työttömyyskassan jäsenyyden ilmoittamalla siitä alla olevalla lomakkeella. Voit myös ilmoittaa töihin menosta lähimpään liiton palvelupisteeseen tai soittamalla jäsenpalveluumme 020 690 231.

Siirtyessäsi työelämään muuttuu O-jäsenyytesi A-jäsenyydeksi, jolloin sinusta tulee myös työttömyyskassan (A-kassa) jäsen.

• Esim. Talonrakentaja tai rakennusmies
  • Omistatko itse tai omistaako perheenjäsenesi (vanhemmat, lapset, avio- tai avopuoliso) kokonaan tai osittain yrityksen, jossa työskentelet?

Lue tästä tietosuojaselosteesta, miten Rakennusliitto käsittelee henkilötietojasi.