Rakennusliitto lakkoon Teollisuusliiton kohteissa 11.–24.3.

Rakennusliitto ry osallistuu Teollisuusliitto ry:n julistamaan poliittiseen lakkoon ma–su 11.–24.3.2024 pysäyttämällä kaikkien Rakennusliiton sopimusalojen työt seuraavissa kohteissa:

• Outokumpu Chrome Oy, Tornion tehdas
  • Outokumpu Stainless Oy, Tornion tehdas
  • SSAB Europe Oy, Raahen tehdas

Poliittinen lakko koskee myös muiden yritysten palveluksessa olevia työntekijöitä, jotka työskentelevät Rakennusliitto ry:n sopimusalojen soveltamisalan mukaisissa tehtävissä edellä mainituissa tehtaissa.

Lakko koskee työvuoroja, jotka alkavat ma 11.3.2024 kello 00.00 ja su 24.3.2024 kello 23.59 välisenä aikana. Lakon aikana huolehditaan hätä- ja suojelutyöstä, ja muista työpaikan toiminnan turvaamiseen liittyvistä välttämättömistä toimenpiteistä.

Poliittisella lakolla vastustetaan Suomen hallituksen työelämää koskevia heikennysesityksiä. Hallituksen suunnittelemat muutokset ovat romuttamassa vuosikymmenten työn tuloksena syntynyttä sopimiseen perustuvaa työmarkkinamallia. Lakot ovat osa SAK:n ja sen jäsenliittojen #PainavaSyy-kampanjaa.

Usein kysyttyä lakosta

Lisää tietoa ensi viikolla

Mahdollisista uusista lakoista päättää Rakennusliiton hallitus kokouksessaan perjantaina 15.3.