Vastuullista rakentamista -kuntavaalikampanja käynnistyi

Suomen kunnissa käytetään rakentamiseen vuosittain miljardeja euroja. Uudisrakentamisen lisäksi toteutetaan merkittävää korjaus- ja infrarakentamista. Hankkeet maksetaan yhteisillä verovaroilla. Siksi on kohtuullista vaatia, että julkisen rakentamisen työmaat ovat reiluja työpaikkoja, joissa noudatetaan työehtosopimuksia, korkeaa työturvallisuuskulttuuria ja syrjimättömyyttä. Kuntalaisilla on oikeus odottaa, että julkiset rakennukset toteutetaan laadukkaasti, kustannustehokkaasti ja ekologisesti kestävällä tavalla.

Viisautta on huolehtia siitä, että kunnan ja kaupungin rakennustöissä tarjotaan työtä oman alueen rakentajille, joiden verorahat jäävät vahvistamaan alueen taloutta. Kilpailulainsäädäntö ei aseta esteitä esimerkiksi vaikeasti työllistyvien työllistämiselle julkisissa rakennuskohteissa.

Rakennusliiton kuntavaalikampanja antaa ehdokkaille puoluekannasta riippumatta tietoa rakentamisesta fiksulla tavalla. Kuntavaaliehdokkaat voivat sitoutua kampanjan tavoitteisiin. Sitoutuneiden ehdokkaiden nimet julkaistaan kampanjasivuilla.

Tutustu Vastuullista rakentamista -kampanjasivuihin

Kampanja Facebookissa