Ammattiosastojen aineistoja kerätään talteen kesäpäivillä

Rakennusliiton 90-vuotisjuhlanäyttelyyn on mahdollista tutustua 7.-8.6.2014 liiton kesäpäivillä Savonlinnassa. Näyttelyn yhteydessä Kansan Arkisto kerää talteen Rakennusliiton ammattiosastojen aineistoja Sokos Hotel Seurahuoneella. Ammattiosastojen on mahdollista luovuttaa Kansan Arkiston taltioitavaksi vanhoja asiakirjojaan sekä valokuvia, jotka kertovat osaston toiminnasta.

Kansan Arkisto toimii Rakennusliiton ja sen osastojen päätearkistona. Ennestään arkistosta löytyy liiton aineistojen lisäksi yli 300 ammattiosaston arkistot. Taltioitavaksi kelpaavat jäsenluettelot, pöytäkirjat, toimintakertomukset ja -suunnitelmat, jäsenkirjeet, kirjeenvaihto, historiikit, valokuvat, toimihenkilöiden asiapaperit jne.

Lisätietoja aineistojen luovutuksista antaa Kari Määttänen puh. 044 721 0308 tai sähköposti kari.maattanen@kansanarkisto.fi Lisätietoa aineistojen luovuttajille löytyy myös Kansan Arkiston kotisivuilta www.kansanarkisto.fi

Rakennusliiton 90-vuotisjuhlanäyttely  on avoinna Sokos Hotel Seurahuoneeella (lämpiö)
lauantaina 7.6. klo 12–18 ja sunnuntaina 8.6. klo 10–14.

Tervetuloa tutustumaan näyttelyyn ja luovuttamaan aineistoja.