Huomiset lakot toteutuvat

Rakennusliiton torstaille 14.12. ilmoittamat lakot 85 kohteessa toteutuvat. Työtaistelutoimet ovat osa SAK:n #PainavaSyy-kampanjaa ja -toimintapäivää. SAK ja sen jäsenliitot vetäytyivät tänään keskiviikkona työmarkkinamallikeskusteluista, koska hallitus ei tullut neuvotteluissa lainkaan vastaan.

– Hallituksen leikkaukset ovat kohtuuttomia toimia, joilla ei ole mitään merkitystä talouden ja työllisyyden kannalta. Rakennusliitto on vahvasti mukana SAK:n #PainavaSyy-kampanjassa, Rakennusliiton puheenjohtaja Kimmo Palonen toteaa.

– Toivon, että kaikki lakonalaisten työmaiden työntekijät osallistuvat lakkoon. Vaikka toimet eivät tuntuisi vaikuttavan omaan elämään juuri nyt, ne varmasti heikentävät toimeentuloa tulevaisuudessa.

Lakkoavustus

Jos osallistut lakkoon, voit hakea lakkoavustusta (67 euroa) Rakennusliiton eAsioinnista lakon jälkeen.

Ohjeet lakkoavustuksen hakemiseen