Äänestä liittokokousvaaleissa

Rakennusliiton liittokokous linjaa liiton tulevaisuutta seuraavalle nelivuotiskaudelle ja valitsee liitolle muun muassa uuden puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Liittokokokousedustajat valitaan liittokokousvaaleissa.

Äänestämällä vaikutat ammattikuntasi asioihin ja Rakennusliiton toimintaan sekä liiton tulevaisuuteen. Saat äänestysohjeet ja sähköiseen äänestykseen tarvittavan henkilökohtaisen pin-koodin postitse.

Katso 7-numeroinen jäsennumerosi vuoden 2023 jäsenkortista. Mobiilijäsenkortissa tai eAsioinnissa näkyvä numero voi olla lyhyempi, jolloin sen eteen tulee lisätä nollia niin, että numeroita on 7.

Helpoin ja nopein tapa on äänestää sähköisesti suoraan tämän  linkin kautta.  Pin-koodilla voi kirjautua järjestelmään useamman kerran katselemaan ehdokkaiden tietoja, mutta kun olet kerran äänestänyt, et voi enää muuttaa ääntäsi. Sähköisen äänestyksen sijaan voit myös äänestää postitse.

Äänestys avautuu 22.2. klo 9  ja äänestysaikaa on 10.3.2023 saakka. Äänestysaikaa on jatkettu, koska eri liittojen työtaistelutoimet ovat hidastaneet vaalimateriaalin postitusta. Odota rauhassa, jos äänestysmateriaali ei ole vielä saapunut.

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan mm. Nesteen 50 euron lahjakortteja.

Liittokokousvaaleissa saavat äänestää Rakennusliiton jäsenet, jotka ovat liittyneet jäseneksi viimeistään 22.11.2022.