Juhlitaan vappua virtuaalisesti

Vappua ei ole peruttu!

Rakennusliitto kannustaa rakentajia perheineen viettämään vappua perinteistä poiketen verkossa ja kokoontumisrajoituksia noudattaen. Tälle sivulle olemme koonneet erilaisia tapoja ja tapahtumia virtuaalisen vapun viettämiseen.

Osallistu omalla kuvallasi Rakentajien vappumarssiin somessa

Ota kuva vapputyylistäsi ja/tai kantaaottavasta vappukyltistäsi. Julkaise kuvasi Instagramissa tunnisteella #rakentajanvappu tai lähetä se meille sähköpostitse osoitteeseen viestinta@rakennusliitto.fi. Jaamme kuvia somekanavissamme vapun aikaan.

SAK:n #virtuaalivappu vapunpäivänä

– Tule mukaan livelähetykseen

Perinteisten toritapahtumien sijaan voit nyt juhlia kanssamme työväen vappua verkossa perjantaina 1. toukokuuta. Suora virtuaalivappulähetys alkaa Facebookissa kello 13.30 ja tarjolla on musiikkia, puheita ja keskustelua – aplodit voit lähettää esiintyjille sydäminä tai kirjoittaa omat terveisesi lähetystä seuraaville.

Puoli tuntia kestävässä tapahtumassa vappupuheen pitävät SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola sekä SAK:n edustajiston puheenjohtaja ja Palvelualojen ammattiliiton PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen. Musiikista huolehtii Punatähdet-yhtye.

SAK:n virtuaalivapun juontavat Journalisti-lehden päätoimittaja Maria Pettersson ja viestintäyrittäjä Jan Erola. Suora lähetys kuvataan SAK:n keskustoimistolla Hakaniemessä.

SAK:n #virtuaalivappu -tapahtumasivu Facebookissa

Käy klikkaamassa osallistun/kiinnostunut-painiketta SAK:n #virtuaalivappu -Facebook-tapahtumasivulla, niin saat päivittyvää tietoa virtuaalivapun ohjelmasta.

Facebook-tapahtumasivulla voit lisäksi katsoa SAK:laisten ammattiliittojen edustajien vappupuheita ja -tervehdyksiä. Puheet ladataan sivulle heti vappupäivän aamuna ja ne löytyvät myös SAK:n nettisivuilta.

SAK:n #virtuaalivappu -lähetys on myös katsottavissa nettisivujen kautta sekä reaaliaikaisesti että tallenteena jälkikäteen.

Muita virtuaalisia vapputapahtumia aikuisille ja lapsille

Laulusta alkaa vappu, joten tule laulaamaan yhdessä Monna Kamun ja Jarmo Julkusen kanssa Facebookin tapahtumasivulla alkaen torstaina 30.4. klo 15. Voit katsella, kuunnella ja laulaa mukana koko viikonlopun ajan. Tapahtuman tuottaa KSL-opintokeskus ja Työväen Sivistysliitto ja se on osa Laulu ottaa kantaa -verkostoa.

Perheen pienimmille Lasten Vappufestivaali 1.5. klo 16–19 Facebookissa. Järjestäjä: Sirkusrakkauspumpum

Virtuaalivappu.fi-sivustolle on koottu virtuaalivapun viihdyttävimmät livelähetykset, vastauksia monia askarruttaviin vappuaiheisiin kysymyksiin sekä vappuvinkit, jotka auttavat vappufiiliksen luomisessa kotoa käsin. Virtuaalivapun toteuttavat sisäministeriö, poliisi ja heidän kumppaninsa.

Yleisradion vappuohjelmisto tarjoaa useana päivänä monipuolista vappuohjelmaa kaiken ikäisille. Koko Suomen yhteiseen vapputunnelmaan pääsee tv:n, radion ja Yle Areenan avulla.

Hauskaa
virtuaalivappua