eAsiointiin pankkitunnuksilla 20.11.2019 alkaen

Rakennusliiton ja Rakennusalan työttömyyskassan verkkopalvelu päivitetään vastaamaan EU:n tiukentuneita tietoturvavaatimuksia. eAsioinnissa otetaan käyttöön vahva sähköinen tunnistautuminen. Useille vahva tunnistautuminen on ennestään tuttu esim. Oma Vero –palvelusta.

– Muutoksella varmistetaan Rakennusliiton jäsenten turvallinen asiointi liiton ja kassan eAsiointi-palvelussa, kertoo Rakennusalan työttömyyskassan kehityspäällikkö Jere Ketola.

Kirjautuminen eAsiointiin onnistuu 20.11.2019 alkaen kaikkien pankkien verkkotunnuksilla sekä teleoperaattoreiden mobiilivarmenteilla (Telia, DNA, Elisa ym.).

Tällä hetkellä jäsenet ovat kirjautuneet eAsiointiin käyttäjätunnuksen ja salasanan turvin.

– Muutos helpottaa eAsioinnin käyttöä. Pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen käyttö on kaikille tuttua. Tunnistuspalveluiden vaatimuksista säädetään laissa, joten muutos eAsioinnin kirjautumistapaan on myös välttämätön, toteaa Rakennusliiton jäsenpalvelupäällikkö Tuula Hyötynen.