Ylimääräinen liittokokous ensi toukokuussa

Rakennusliiton hallitus päätti perjantaisessa kokouksessaan kutsua koolle ylimääräisen liittokokouksen toukokuussa 2020. Liiton hallituksen mukaan ylimääräisellä kokouksella mahdollistetaan liiton jäsenten kannalta positiivisia muutoksia.

Viime kevään liittokokouksessa nousi esille useita hyviä aloitteita, joita ei kuitenkaan sääntöjen mukaan voinut päättää samassa kokouksessa. Myös nopeasti muuttuva tilanne työmarkkinoilla puoltaa asioiden käsittelyn vauhdittamista.

– Esiin nousee ainakin liiton jäsenyyteen ja jäsenmaksuun liittyviä mahdollisia sääntömuutoksia. Tavoitteena on varmistaa se, että liitto voi toimia tulevaisuudessakin suomalaisten rakennusalan ammattilaisten edunvalvojana parhaalla mahdollisella tavalla, sanoo liiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi.

Ylimääräinen liittokokous käydään samoilla kokousedustajilla kuin kevään 2019 liittokokous. Kokouksen asialistalle nousevia kysymyksiä käsitellään talven ja kevään aikana Rakennusliiton aluejärjestöissä ja ammattiosastoissa.

Rakennusliiton hallituksen päätös julkistettiin lauantaina Vantaalla, jossa on koolla noin 400 liiton aktiivia maakokouksessa, asettamassa Rakennusliitto ry:n tes-tavoitteita seuraavalle kierrokselle. Rakennusalan sopimukset ovat voimassa huhtikuun loppuun 2020.