UKK: Rakennusliiton koulutukset

Kysy pois, vaikka puhelimitse 0207743076 (paitsi huomaathan, että KURSSISIHTEERI LOMAILEE 1.-18.8.2019) tai sähköpostitse koulutus@rakennusliitto.fi! Akuuteissa tapauksissa koulutuspäälliköllekin voi soittaa ja kysellä lisätietoja.

ONKO KURSSILLA TILAA?
Kurssilla on tilaa niin kauan kuin hakuaika on käynnissä. Hakuaika päättyy 3 viikkoa ennen kurssin alkupäivää. Kurssille mahtuu 20 osallistujaa (pois lukien erityiskurssit kuten vuosittainen 100 henkilön luottamushenkilöiden täydennyskoulutus), mutta jos tulijoita on enemmän, on mahdollista järjestää rinnakkaiskurssi. Joten ei kannata miettiä liikaa, vaan laittaa hakemus sille kurssille, jolle haluaa osallistua. Katso täältä tulevat kurssimme.

MISTÄ TIEDÄN, PÄÄSINKÖ KURSSILLE?
Saat vahvistuksen kurssille pääsystä noin 2-3 viikkoa ennen kurssin alkua. Tuolloin sinulle lähetetään sähköpostitse kurssikutsu ja ohjelma sekä tietoa kurssipaikasta. Jos kurssille ei olisikaan tarpeeksi ilmoittautuneita (vähintään 10 hlöä), kurssi saatetaan joutua perumaan ja tästä ilmoitetaan hakijoille välittömästi sekä tarjotaan paikkaa toiselle kurssille. Peruuntumisia joudumme tekemään kuitenkin hyvin harvoin, joten pistä hakemus tulemaan!

KUKA VOI OSALLISTUA RAKENNUSLIITON KOULUTUKSIIN?
Rakennusliiton jäsen. Luottamushenkilökursseille osallistujien on oltava luottamustehtävässä ja järjestökursseilla kurssin teeman mukaista kohderyhmää, esimerkiksi ammattiosastokursseilla osaston toimihenkilö. Järjestökurssille voi vain ilmoittautua mutta luottamushenkilökoulutuksiin tarvitaan aina kurssihakemus, jonka löytää vaikka aluetoimistoista tai koulutussivulta (sähköinen sekä tulostettava hakemus). Luottamushenkilö, huomio: kurssihakemukseen tarvitaan työnantajan kaikki hakemuksessa pyydetyt tiedot sekä myöntö opintovapaalle ja ilmoitus ansionmenetyskorvauksesta, eli kurssiajan palkanmaksusta.

VOINKO OSALLISTUA TOISELLA PUOLEN SUOMEA JÄRJESTETTÄVÄÄN KOULUTUKSEEN?
– Toki voit, jos se on sinulle ainoita sopivia ajankohtia. Kuitenkin suosittelemme ensisijaisesti hakemaan lähialueen koulutuksiin, jos sellaisia on tarjolla. Jos asut muualla kuin kurssipaikkakunnalla, voit yöpyä kurssipaikan hotellissa. Liitto tarjoaa kurssiin liittyvän majoituksen, ruokailun ja matkat. Kurssipaikalle voi hankalan matkan päästä saapua jo edellisiltana, mutta tästä pitäisi ilmoittaa kurssisihteerille hyvissä ajoin, viimeistään kurssikutsun saatuaan.

MITÄ JOS HALUAISIN KÄYDÄ SEKÄ LUOTTAMUSMIESTEN ETTÄ TYÖSUOJELUVALTUUTETTUJEN KURSSIN?
– Jos sinulla on hallussasi molemmat tehtävät, ei hätää! Perus- ja jatkokursseilla luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut ovat samassa porukassa, eli saat kummastakin tehtävästä tarvitsemaasi tietoa. Voit myös halutessasi pyytää molemmista kursseista todistukset (normaalisti todistus tulee siltä kurssilta, jolle on ilmoittautunut).

Nyt ilmoittautumaan syksyn koulutuksiin!

P.S. ensi vuoden kurssit julkaistaan loppuvuodesta muun muassa koulutusesitteessa.