eAsiointiin on tullut uusia palveluja työttömille

Kokonaan työttömien tai kokonaan lomautettujen kannattaa tutustua uuteen ePikahakemukseen. Uutta on myös maksuilmoitusten tilausmahdollisuus matkapuhelimeen.

Tee jatkohakemus helposti

Liiton ja kassan eAsiointiin on tullut uutena palveluna ePikahakemus, jolla voi hakea työttömyyspäivärahaa.

Pikahakemus on tarkoitettu kokonaan työttömälle tai kokonaan lomautetulle. Käytännössä se on esitäytetty jatkohakemus, joka on tavallista jatkohakemusta nopeampi ja helpompi täyttää.

eAsiointipalvelu ehdottaa työttömälle Rakennusliiton jäsenelle ePikahakemusta automaattisesti neljän kalenteriviikon jaksolle, jos edeltävä hakemus on ollut kokonaan työtöntä tai lomautettua aikaa. Jos päivärahan saajan tiedot ovat muuttuneet edelliseen hakemusjaksoon nähden, voi pikahakemukselta siirtyä täyttämään normaalin jatkohakemuksen.

Rakennusalan työttömyyskassa käsittelee ePikahakemukset saapumisjärjestyksessä yhdessä muiden jatkohakemusten kanssa.

Vaihda maksuilmoitukset saapumaan tekstiviestillä

Työttömyyspäivärahan saaja voi jatkossa valita maksuilmoituksen ansiopäivärahan tai vuorottelukorvauksen maksamisesta toimitettavaksi tekstiviestillä puhelimeensa.

Uuden palvelun saat valituksi käyttöön liiton Rakennusliiton ja Rakennusalan työttömyyskassan eAsiointipalvelussa, Omat asetukset – sivulla. eAsiointiMaksuilmoituksen voi valita toimitettavaksi joko postitse tai tekstiviestinä. Maksuilmoitus on aina nähtävillä myös eAsioinnin Tilannetiedot – sivulla.

Tekstiviestillä saapuvassa maksuilmoituksessa on tieto maksettavasta päiväraha- tai korvausjaksosta, maksupäivästä ja tilille maksettavasta summasta. Tekstiviesti lähetetään järjestelmästä päivärahahakemuksen käsittelypäivän iltana tai viimeistään seuraavana aamuna.

eAsiointiin