Rakennusliiton johto tukee pienipalkkaisia naisia

Rakennusliiton miesjohto eli puheenjohtajisto ja liittosihteeri tukevat kannanotossa Helsingin kaupungin palveluksessa työskenteleviä pienipalkkaisia naisia.

Helsingin kaupunginhallitus päättää tänään kaupungin omistaman hyvinvointipalveluja tuottavan yrityksen Palmian pilkkomisesta. Julkisen alan työntekijöitä edustava ammattiliitto JHL arvioi, että yhtiöittämisen seurauksena Palmian työntekijöiden, etupäässä naisten, palkat tulevat putoamaan merkittävästi.

Ottamatta kantaa asian yksityiskohtiin haluamme miesvaltaisen ammattiliiton edustajina antaa tukemme Helsingin kaupungin palveluksessa työskenteleville pienipalkkaisille naisille. On kestämätöntä, jos julkisen talouden säästöt haetaan kerta toisensa jälkeen kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten elämää kurjistamalla.

Kannanoton ovat allekirjoittaneet puheenjohtaja Matti Harjuniemi, II puheenjohtaja Kyösti Suokas ja liittosihteeri Rauno Kurki.