Hanhikivi rakentuu oikeilla työehdoilla

Rakennusliiton puheenjohtajan Matti Harjuniemen mukaan Fennovoiman ydinvoimala on rakentumassa suomalaisten työehtojen mukaan.  Hänen mukaansa jo ennen Hanhikiven voimalatyömaan aloittamista on tehty paljon valmistelutöitä sen eteen, että työntekijöiden oikeudet toteutuvat työmaalla.

-On selvää, että Fennovoiman hanke on sosiaalisesti kestävä. Se lisää työllisyyttä ja investointihalukkuutta Suomeen.

Harjuniemen mukaan Fennovoiman, laitostoimittajan ja ammattiliittojen kesken valitsee jo nyt yksituumaisuus siihen, että työmaalla toimitaan ”maassa maan tavalla” -periaatteen mukaan.

-Minun mielestäni osakkuus voimayhtiössä on kansallinen teko, jossa vanha win-win -periaate on jopa muodossa win-win-win. Tässä toteutuu nimittäin vakaa energian saanti, työllisyys ja yritysten etu.