Matti Harjuniemi: Elvytystä tulisi suunnata väylähankkeisiin ja tuettuun asuntotuotantoon

Rakennusalalla on nyt työttömänä noin joka viides työntekijä ja Rakennusliitossa pelätään, että lähitulevaisuudessa tilanne sen kuin pahenee. Puheenjohtaja Matti Harjuniemen mukaan ensi talvena työttömänä on jo joka neljäs työntekijä, jos käännöstä parempaan ei tapahdu, uutisoi Yle.

Tuoreimpien elinkeinoelämän luottamusindikaattoreiden mukaan rakentamisen luottamus pysyi selvästi miinuksella. Tilauskanta on alle normaalin ja henkilöstön määrän ennustetaan vähenevän. Suomen suurimman rakennusyhtiön YIT:n tulos kotimaassa heikkeni selvästi alkuvuonna. Myös pienet yritykset ovat vaikeuksissa.

YIT:llä vaikeaa kotimaassa – Rakennusliitto huolissaan koko alasta (Yle 26.7.2013)

Teollisuus ja rakentajat näkevät synkän tulevaisuuden (Talouselämä 29.7.2013)