Veronumeroa kantaa 99 % rakentajista

Rakennusalan veronumeron käyttöönotto on toteutettu hyvin Uudenmaan rakennustyömailla.

Rakennusliiton toimitsijat tekivät kahden päivän aikana tarkastuksen lähes 40 työmaalle, joissa työskenteli noin 1000 rakentajaa. Heiltä kaikilta tarkistettiin veronumero ja puutteita havaittiin vain 10 rakentajalla.

-Varsinaisia veronumerotunnisteen väärennöksiä tavattiin vain yksi, sanoo Rakennusliiton Uudenmaan aluepäällikkö Vilppu Oikarinen.

Rakennusliiton tarkastus osoittaa, että tieto veronumerosta on mennyt hyvin perille ja yritykset ovat ottaneet sen tosissaan.

Aluepäällikkö Vilppu Oikarinen pitää myönteisenä sitä, että veronumeron myötä myös henkilökohtainen tunnistekortti on nyt kaikilla työntekijöillä mukana.

Rakennusalan veronumero tuli tämän kuun alussa voimaan kaikilla yhteisillä työmailla. Rakennusliitto aikoo jatkaa edelleen tarkastuksia eri puolilla Suomea.

Lain mukaan veronumeron sisältävä tunnistekortti on pidettävä koko ajan esillä eli se ei voi olla lompakossa tai autossa. Se, että tunnistekortti on taskussa, on jo lainrikkomus.