Rakennusalan ammattilaiset kuuluvat Rakennusliittoon

Rakennusliiton voima on sen jäsenissä ja alan hyvässä järjestäytymisessä. Jäsen on liiton toiminnan tärkein voimavara. Hän voi vaikuttaa kaikkiin rakentajia koskeviin asioihin työpaikalla ja ammattiosastossa. Liiton jäsen kuuluu myös Rakennusalan työttömyyskassaan. Kassa maksaa rakentajille ansiosidonnaisen päivärahan työttömyyden ajalta.

Työmailla tapahtuva edunvalvonta on tärkeä osa liiton toimintaa. Rakennusliitto on sopinut työnantajaliittojen kanssa työehtosopimuksilla minimiehdoista, joilla rakennusaloilla tehdään työtä. Työehtosopimuksissa määritellään mm. alan palkat, työajat, lomakorvaukset, lomien pituudet, työajan lyhennykset, arkipyhäkorvaukset ja sairausajan palkat.

Liity sinäkin vahvaan liittoon! >>

Rakennusliiton liittokokous on päättynyt. Kokouksen asiat ja puheita löydät kokoussivustolta klikkaamalla TYÖTÄ ja TURVAA -tunnusta.

MOBIILIJÄSENKORTTI ja TYÖPAIKKAVAHTI

Työelämässä olevat jäsenet sekä opiskelijajäsenet voivat tilata itselleen älypuhelimeen mobiilijäsenkortin eAsioinnin kautta.
Mobiilijäsenkortissa on mm. avointen työpaikkojen vahti.
Katso tilausohjeet >>