Rakennusalan ammattilaiset kuuluvat Rakennusliittoon

Rakennusliiton voima on sen jäsenissä ja alan hyvässä järjestäytymisessä. Jäsen on liiton toiminnan tärkein voimavara. Hän voi vaikuttaa kaikkiin rakentajia koskeviin asioihin työpaikalla ja ammattiosastossa. Liiton jäsen kuuluu yleensä myös Rakennusalan työttömyyskassaan. Kassa maksaa rakentajille ansiosidonnaisen päivärahan työttömyyden ajalta.

Työmailla tapahtuva edunvalvonta on tärkeä osa liiton toimintaa. Rakennusliitto on sopinut työnantajaliittojen kanssa työehtosopimuksilla minimiehdoista, joilla rakennusaloilla tehdään työtä. Työehtosopimuksissa määritellään mm. alan palkat, työajat, lomakorvaukset, lomien pituudet, työajan lyhennykset, arkipyhäkorvaukset ja sairausajan palkat.

Liity sinäkin vahvaan liittoon! >>

Rakennusliiton ammattiosastot pitävät syyskokouksia 15.10.-31.12. Koronatilanteen vuoksi suosittelemme tutustumaan erillisiin ohjeisiin.

Ammattiosastojen tapahtumailmoitussivu verkossa

Tutustu tarjolla oleviin työpaikkoihin ja tee itsellesi oma työnhakuprofiili tulevaisuutta ajatellen liiton työnvälityksessä.

MOBIILIJÄSENKORTTI  - helppo reitti mm. liiton työnvälitykseen

Työelämässä olevat jäsenet sekä opiskelijajäsenet voivat tilata itselleen älypuhelimeen mobiilijäsenkortin eAsioinnin kautta.
Mobiilijäsenkortin lataamalla pääset osalliseksi liiton uusista jäsenpalveluista. Kortille on auennut 9.9.2019 jäsenten oma työnvälitys. Korttiin tullaan liittämään myös uusia rahanarvoisia jäsenetuja tulevaisuudessa.
Katso tilausohjeet >>