Työnvälitys - Rakennusliitto

Työnvälitys

Työnvälitykseen pääset eAsioinnista. Myös mobiilijäsenkortissa on suora linkki työnvälitykseen.

Yritysten edustajat kirjautuvat työnvälitykseen tästä linkistä.

Töitä helposti ja nopeasti!

Työnvälitys on Rakennusliiton jäsenetu. Helppokäyttöinen digitaalinen alusta mahdollistaa, että työnhakijat ja työpaikat kohtaavat.

Työpaikkaa palvelussa voivat hakea liiton jäsenet ja työpaikkailmoituksia jättää alan yritykset. Välitämme työpaikkoja, koulutussopimuspaikkoja ja oppisopimuspaikkoja.

Palvelussa voit tehdä itsellesi työnhakuprofiilin ja hakea sen avulla avoimia työpaikkoja. Voit lisäksi tehdä paikkavahdin, joka ilmoittaa sinulle sopivista avoimista työpaikoista. Oma profiili kannattaa asettaa avoimeksi, jolloin myös työnantajat voivat löytää sinut.

Käyttö tapahtuu tietokoneelta eAsioinnin kautta ja älypuhelimella helposti mobiilijäsenkortin kautta. Palvelu on käyttäjilleen maksuton.

Työnvälitys on helppokäyttöinen ja käyttäjäänsä ohjaava. Riittää, että sinulla on tietokone tai älypuhelin käytössäsi. Jäsenpalvelumme auttaa mielellään mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Tervetuloa tutustumaan!

Työnhakijoiden pikaohje

Palvelun käyttö ja aloitus

1. Kirjaudu palveluun Rakennusliiton eAsioinnin kautta tai suoraan mobiilijäsenkortistasi.
  2. Työnhakupalveluun pääset eAsioinnin keskimmäisestä valikosta: Työnvälitys.
  3. Tee työnhakuprofiili.

Profiilin luonti

1. Syötä ensin profiilitietosi. Syötä ensimmäisellä välilehdellä omat perustietosi ja valitse vapaavalintainen profiilikuva.
  2. Valitse itseäsi kuvaavat ammattinimikkeet sekä voimassa olevat pätevyydet ja kortit.
  3. Määritä oma kielitaitosi.
  4. Syötä profiiliin työkokemuksesi, koulutushistoriasi ja muu kokemus (esimerkiksi vapaaehtois- ja harrastustoiminta.
  5. Muut-välilehdellä voit kertoa käytettävissäsi olevasta tautosta tai työkaluista sekä kertoa suosittelijoidesi tiedot.
  6. Viimeisellä välilehdellä näet lähettämäsi työhakemukset sekä saapuneet yhteydenottopyynnöt, jotka voit hyväksyä tai hylätä.

Asetukset-valikko

• Valikosta voit valita myös profiilia koskevat asetukset. Voit tilata itsellesi hakuvahdin, joka lähettää kerran viikossa suositeltuja työpaikkoja suoraan sähköpostiisi.
  • Voit tehdä profiilistasi myös anonyymisti julkisen, jolloin työnantajat voivat löytää profiilisi ja lähestyä yhteydenottopyynnöllä.

Avoimet työpaikat

• Avoimet työpaikat -näkymä listaa työnhakijalle kaikki palvelussa avoinna olevat työpaikat. Voit suodattaa hakutulokset eri suodatusvalintojen kautta.
  • Kun avaat työpaikkailmoituksen, oikeaan alareunaan ilmestyy painike työpaikan hakemista varten.

Usein kysytyt kysymykset

Kenelle työnvälitys on tarkoitettu?

Kyseessä on liiton maksuton jäsenetu, eli palvelua voivat käyttää vain Rakennusliiton jäsenet.

Kuinka se toimii?

Työnvälitykseen kirjaudutaan eAsioinnin kautta tai mobiilijäsenkortista. Jäsen luo oman työnhakuprofiilin, jolla avoimia työpaikkoja haetaan.

Järjestelmässä on myös paikkavahtiominaisuus, joka ilmoittaa hakijalle sopivista avoimista työpaikoista suoraan sähköpostiin. Oma työnhakuprofiili kannattaa pitää avoimena, jotta myös työnantajat voivat löytää hakijan.

Voiko sitä käyttää puhelimella?

Kyllä voi. Palvelua voi käyttää helposti mobiilijäsenkortin kautta, eikä erillistä kirjautumista tarvita.

Kannattaako tehdä oma työnhakijan profiili, vaikka on juuri nyt töissä?

Työnhakupalvelu on tarkoitettu myös työssä oleville jäsenille. Jos työsuhteesi on päättymässä tai olet muuten hakemassa uusia haasteita, kannattaa ehdottomasti käydä tekemässä työnhakuprofiili.

Saanko karenssin, jos en ota tarjottua työtä vastaan?

Et missään tapauksessa! Työnhakupalvelumme perustuu vapaaehtoisuuteen.

Kuka pääsee näkemään antamani tiedot?

Rakennusliiton toiminnanohjauksesta näemme kaikki järjestelmään luodut profiilit. Jos asetat työnhakuprofiilisi avoimeksi, se näkyy yrityksille alkuun anonyymissa muodossa, esimerkiksi sukunimi, yhteystiedot ja kuva on piilotettu. Yritykset voivat etsiä hakukriteereihin sopivia, profiilinsa avoimeksi asettaneita työnhakijoita Haavi-palvelun avulla ja lähettää kiinnostaville henkilöille yhteydenottopyynnön. Hyväksymällä yhteydenottopyynnön hakija vahvistaa, että hänen profiilinsa voi näkyä kokonaisuudessaan yritykselle. Tämän jälkeen yritys pystyy olemaan yhteydessä hakijaan.

Rakennusliitolla on ollut työnvälitystä myös Duunitorilla. Kuinka tämä eroaa siitä?

Uusi työnvälitys on Rakennusliiton oma, itse hallinnoima palvelu. Duunitorin palvelu ainoastaan skaalasi Duunitorin työpaikkatarjonnasta rakennusalan avoimet työpaikat Rakennusliiton jäsenille ja sitä hallinnoi Duunitori. Duunitorin palvelussa työpaikat ovat avoimesti kaikkien katsottavissa, mutta Rakennusliiton oma työnvälitys on vain jäsenille.

Työnvälitysjärjestelmä tukee seuraavia selaimia:

• Safari (Mac OS ) versio 12.0 ja uudemmat
  • Chrome (Mac OS ) versio 77.0 ja uudemmat
  • Firefox (Mac OS ) versio 69 ja uudemmat
  • Chrome (Windows 10 ) versio 77.0 ja uudemmat
  • Firefox (Windows 10 ) versio 69.0 ja uudemmat

Tietoa työnantajalle

Tavoita rakennusalan ammattilaiset helposti ja nopeasti!

Rakennusliiton helppokäyttöisen digitaalisen alustan avulla työpaikat ja työnhakijat kohtaavat.

Työpaikkailmoituksia palvelussa voivat jättää alan yritykset ja työpaikkoja hakea Rakennusliiton jäsenet. Välitämme työpaikkoja, koulutussopimuspaikkoja ja oppisopimuspaikkoja.

Jäsenet hakevat avoimia työpaikkoja omalla työnhakuprofiilillaan. Yritys voi lisäksi etsiä profiilinsa avoimeksi asettaneita työnhakijoita suoraan järjestelmässä ja lähettää heille kontaktipyynnön. Työnantajan ja työnhakijan kohdatessa, työnhakijan yhteystiedot avautuvat yritykselle.

Palvelu on käyttäjilleen maksuton. Tervetuloa tutustumaan!

Yritysten edustajat kirjautuvat työnvälitykseen tästä linkistä.

Työnvälityksen yhteydenotot ja tukipyynnöt

Rakennusliiton jäsenpalvelu: puh. 020 690 231.

Järjestelmän käyttöön liittyvät tukipyynnöt: tuki@rakennusliitto.fi