Rakennusliiton työnvälitys on aina auki

Muistathan, että kesän töiden päättyessä Rakennusliiton oma työnvälitys on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.

Rakennusliitto avasi jo keväällä verkossa toimivan työnvälityksen, jossa näkyvät sekä alueelliset ja alakohtaiset avoimet rakennusalojen työpaikat. Liiton jäsenille on avattu erityisetuna omaan puhelimeen tuleva työpaikkavahti. Se ilmoittaa vapaat työpaikat jäsenelle, haluttaessa vaikka kerran päivässä.
Liiton omat työvoimapalvelut laajenevat vielä tämän syksyn ja ensi talven aikana merkittävästi. Siksi ne kannattaa ottaa käyttöön jo nyt.
Työpaikkavahti näkyy nyt käyttöön otetussa sähköisessä jäsenkortissa. Työelämässä tai opiskelemassa oleva jäsen voi ladata mobiilijäsenkortin omaan älypuhelimeensa milloin tahansa. Siihen menee vain hetki.

Työvälityksen sivulle pääset suoraan tästä: Rakennusliiton työnvälitys

Palvelussa näkyvät toistaiseksi kaikki vapaat rakennusalan työpaikat. Palvelun on toteuttanut Rakennusliitolle Duunitori. Mukana ovat myös ns. vuokrafirmojen ilmoitukset, koska suuri osa rakennusalan työpaikoista välitetään niiden kautta.
Verkkosivulla voi vierailla kuka tahansa, mutta täyden hyödyn saavat vain liiton jäsenet. Se varmistetaan älypuhelimeen tulevalla työpaikkavahdilla.
Työpaikkavahdin saa menemällä liiton eAsiointi–sivulta omiin jäsentietoihin ja tilaamalla sieltä sähköisen jäsenkortin latauslinkin. Linkki tulee tekstiviestinä puhelimeen.
Sähköisessä jäsenkortissa ovat avoimien työpaikkojen lisäksi mm. jäsenedut, yhteystiedot, hotellilomat, nopeat linkit työttömyyskassaan, eAsiointiin tai Raksappiin. Sen lisäksi siellä ovat myös viimeisimmät liiton uutiset.
Sähköinen jäsenkortti toimii toistaiseksi muovisen jäsenkortin rinnalla eikä korvaa sitä.
Sähköinen jäsenkortti ei toimi vielä Teboilin asemilla polttoainetta ostettaessa vaan siihen tarvitaan muovinen jäsenkortti. Sähköiseen korttiin tulevista eduista neuvotellaan kuitenkin parhaillaan.
Tulevaisuudessa sähköisen jäsenkortin sisältö ja käytettävyys laajenevat edelleen.
Sähköisissä jäsenkorteissa on hieman erilainen sisältö siitä riippuen, onko kyseessä normaali A-maksava, luottamustehtävissä toimiva tai opiskelijajäsen. Luottamustehtäviä hoitavien jäsenkortti sisältää myös lisätietoa luottamustehtävien hoitamista varten.