Rakennusliiton kesämuistio

Rakennusliitto palvelee koko kesän, mutta hieman poikkeavin aukioloajoin.
Linkin takaa voit tarkistaa sinua lähinnä olevan toimiston aukioloajat.

Asiaa vuosilomista

Kesälomakausi alkoi toukokuun alussa ja päättyy syyskuun lopussa. Muistin virkistykseksi muutama huomio vuosilomia koskien.

Uusien työehtosopimusten keskeiset asiat

Neuvoja kesätyöntekijöille

Suomalaisia ammattiliittoja edustavat Palkansaajien keskusjärjestöt SAK, Akava ja STTK tarjoavat kesätyöntekijöille oman palvelun, kesäduunari-infon. Info on avoinna 31. elokuuta saakka.  Infosta voit kysyä työsopimuksen tekemisestä, palkkauksesta, työajoista, lomakorvauksesta ja muista työsuhteeseen liittyvistä asioista. KESÄDUUNARI-INFO >>

Kuumassa työskentely

Kaikki rakentajat eivät ole kesälomilla. Kuumilla säillä onkin hyvä muistaa kuumassa työskentelyn riskit ja huolehtia riittävästä ja oikeanlaisesta nesteytyksestä. Aiheesta lisää >>

Loma- ja polttoaine-edut

Myös kesällä kannattaa hyödyntää rahanarvoisia etuja, joita Rakennusliitto tarjoaa jäsenilleen. Pidäthän siis jäsenkortin lompakossasi, jotta voit edun saamiseksi osoittaa jäsenyytesi.

Hyvinvointijaksojen haku auki

Kesällä, kun mieli lepää, voit suunnata ajatukset myös syksyyn ja omaan sekä perheesi hyvinvointiin. Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry on yleishyödyllinen, työikäisiä hyvinvoinnin pariin kannustava järjestö. PHT auttaa sinua ja perhettäsi löytämään oman tapanne liikkua ja voida hyvin. Haettaviin lomajaksoihin ja kohteisiin voit tutustua PHT:n sivuilla http://pht.fi/

Mobiilijäsenkortti älypuhelimeen

Liiton työelämässä olevat tai opiskelevat (Raksanuoret) jäsenet voivat tilata itselleen mobiilijäsenkortin älypuhelimeen.
Kortti toimii muovisen jäsenkortin rinnalla eli se ei korvaa täysin muovikorttia.

Mobiilijäsenkortin merkittävin etu on, että voit sitä kautta tilata itsellesi puhelimeen räätälöidyn, avointen työpaikkojen työpaikkavahdin, joka on tarjolla ainoastaan Rakennusliiton jäsenille. Kortilla voit todistaa myös jäsenyytesi liiton jäsenetukohteissa. Huomioithan kuitenkin, että tankkaamiseen (Teboil-huoltamot) tarvitaan yhä magneettinauhallista muovijäsenkorttia edun saamiseksi.

Linkin takana on ohjeet mobiilijäsenkortin hankkimisesta: https://rakennusliitto.fi/tyontekija/jasenedut/mobiilijasenkortti-ja-tyopaikkavahti/

Tapahtumat

Tapahtumien osalta kesä on hiljaista aikaa. Kannattaa kuitenkin poiketa heinäkuun lopulla Valkeakoskelle Työväen Musiikkitapahtumaan, jonka ohjelmatarjonta on erittäin monipuolinen. Lisätietoa Työväen Musiikkitapahtumasta >>

Seuraathan myös Rakentaja-lehden tapahtumailmoituksia. Seuraava Rakentaja ilmestyy jo heinäkuussa.

Rentouttavaa ja turvallista kesää!