VVO:n kauppa kestää päivänvalon -ARA:n toiminta ei

VVO arvostelee erittäin kovasti valtiollista Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskusta ARA:a väärän tiedon levittämisestä, lain rikkomisesta ja kunnianloukkauksesta suuren asuntokaupan yhteydessä. Yli 8000 asunnon myynti Y-säätiölle on mennyt myyjän (VVO) ja ostajan (Y-säätiö) osalta täysin lainmukaisesti. Samaa ei voi sanoa ARA:n toiminnasta.

VVO tuli julkisuuteen toimitusjohtajansa Jani Niemisen tiedotteella, jossa kerrotaan surullinen tarina siitä miten julkisuus ja poliittinen painostus on vaikuttanut viranomaisten ratkaisuihin.

VVO myi jo viime vuoden lopulla yli 8000 asuntoa Y -säätiölle, ”jolla oli valmiiksi myös yleishyödyllisyysstatus ja jonka tiedettiin tähtäävän hyvään toimintaan asukkaiden kannalta ja olevan ARA:n nimeämispäätöksen kannalta kelpo ostajataho”.

Tämän jälkeen alkoi varsinainen pyöritys, jossa VVO:sta on tehty varsinkin sosiaalisessa mediassa varsinainen rosvo. On mm. väitetty VVO:n pihistäneen vuokrissa kerätyt korjausvarat. Totuus on kuitenkin aivan toinen.

Tämä pyöritys on maksanut VVO:n vuokralaisille ainakin miljoonaa euroa.

VVO pitää torstaina 15.9. 2016 ylimääräisen yhtiökokouksen, jonka asialistalla on osingon jako tästä kaupasta.

Lue tästä koko VVO:n selvitys kaupasta:

VVO:n selvitys