Talonrakennustoimialan työturvallisuuskilpailu jälleen ajankohtainen

Valtakunnallisen Turvallisuus alkaa minusta -työturvallisuuskilpailun tavoitteena on palkita rakennustyömaa, jossa työturvallisuusasiat on hoidettu esimerkillisellä tavalla.

Työmaiden turvallisuuden tasoa arvioidaan vuoden 2016 kilpailussa kahdella osa-alueella, jotka ovat työmaan yleinen turvallisuustaso (TR-mittaus) ja työmaiden työtapaturmien määrä. Myös hyvästä turvallisuusinnovaatiosta voidaan palkita, vaikka työmaa ei muutoin kilpailussa kärkeen sijoittuisikaan.

Työmaatarkastukset ja TR-mittaukset kilpailutyömailla suorittavat aluehallintovirastojen työsuojelun vastuualueen tarkastajat.

Kilpailuun osallistuvan rakennustyömaan voi ilmoittaa viimeistään 29.2.2016 mennessä Talonrakennusteollisuus ry:n jäsenyritys yhdessä kohteen rakennuttajan kanssa. Voittajatyömaa palkitaan alkuvuodesta 2017.

Kilpailu on järjestetty vuodesta 2010. Sen järjestävät Rakennusteollisuus RT ry:n talonrakennustoimiala ja Asunto-, toimitila- ja rakennuttajaliitto RAKLI ry yhdessä yhteistyökumppaniensa INFRA ry:n, Rakennusliiton, Ammattiliitto Pron, Työsuojeluhallinnon ja Työturvallisuuskeskuksen kanssa.

Kilpailun aineistot on ladattavissa täältä: