Kuulumalla ammattiliittoon vaikutamme tulevaisuuden työelämään

Palkansaajajärjestöt kysyvät jälleen – Mikä fiilis? Imago- ja järjestäytymiskampanja Mikä fiilis? näkyy tv:ssä, elokuvateattereissa ja sosiaalisessa mediassa marraskuun loppuun saakka.

Nuorilla palkansaajilla useita
työelämään liittyviä huolenaiheita

Mikä fiilis? -kampanja nosti viime talvena esiin palkkatasa-arvon, työpaikkakiusaamisen, nollatuntisopimukset ja korvauksettomat ylityöt. Kampanja saa nyt jatkoa. Syksyn 2016 aiheet on valittu keväällä 2015 toteutetun kohderyhmätutkimuksen tulosten perusteella. 20–35-vuotiaiden järjestäytymättömien palkansaajien kohderyhmässä nousi esiin huoli työelämän heikennyksistä. Nuoria palkansaajia mietityttivät muun muassa oikeudenmukainen palkkaus, lomaoikeus, riittävä vapaa-aika, perhevapaat sekä irtisanomissuoja.

Vakavia asioita lähestytään
kampanjassa huumorin kauttaMikä fiilis LOGO

Kampanjan aloittaa tänään viisi humoristista tv-spottia, ”kuvitteelliset kohtaukset tulevaisuuden työelämästä”. Kampanja on vahvasti esillä myös YouTubessa, Googlessa, netti-tv-palveluissa ja sosiaalisessa mediassa. Mikä fiilis? kuuluu myös radiossa ja nähdään valkokangasmainonnassa Finnkinolla. Yli kahta miljoonaa palkansaajaa edustavat SAK, Akava ja STTK muistuttavat kampanjallaan, että kuulumalla ammattiliittoon voimme vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.

Olisihan se aika liittyä ammattiliittoon!

[membership-button]

Palkansaajajärjestöjen yhteiskampanjan viestit herättävät varmasti keskustelua niin työmailla, ammattiosastojen toiminnassa kuin kodeissakin.

Kuulumalla ammattiliittoon myös Sinä voit vaikuttaa tulevaisuuden työelämään, sillä ammattiliitot neuvottelevat työelämän pelisäännöistä.
Helpoin ja nopein tapa liittyä Rakennusliiton jäseneksi on kirjautua eAsiointipalveluun ja hoitaa liittyminen sitä kautta. Liittymisasioissa saa apua ja neuvoja myös työmaiden luottamushenkilöiltä sekä liiton palvelunumeroista. Tietoa liittymisestä

Kampanjasivusto: Mikäfiilis.fi
Facebook: http://www.facebook.com/mikafiilis